bijten

Gestart door bosmuts, januari 06, 2012, 12:17:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bosmuts

Hallo ,
Ik heb in een buitenvoiliere 4 grasjes daar zitten ze  sinds het voorjaar. Alles ging goed totdat gister een van de 4 aangevallen is tot bloedens toe, ik weet niet door welke. Ik heb  haar vanmorgen uit de voiliere gehaald en apart in een kooi gezet. Wat moet ik nu doen?
Het zijn 4 vrouwtjes. Kan ik haar ,als ze beter is weer terugzetten of gaat dat niet meer en zo niet wat moet ik dan met de overgebleven 3 dames? Moet daar weer een 4e bij? IK weet het echt niet, en kon het hier niet vinden.

Dank voor jullie hulp

Rosa

Maaike*

Vrouwtjes hebben een wat pittiger karakter en meestal gaan 2 of meer samen niet goed. Een oneven getal is meestal ook niet wenselijk.
Je zou kunnen overwegen er mannetjes bij te gaan zetten zodat ze koppeltjes gaan vormen, maar ik weet niet hoe groot je volière is en of er 8 vogels in passen naar redelijkheid?

Moppers

Weet je zeker dat de verwondingen door een andere parkiet zijn veroorzaakt? Of kan het ook zijn dat ze zich heeft verwond aan de voliere, de kat van de buren of dat ze ergens is blijven haken?

Als je niet zeker weet wat de verwondingen heeft veroorzaakt, dan zou ik proberen haar als ze weer genezen is er weer bij te zetten (mits ze nu niet binnen staat uiteraard). Je kan het dan voorzichtig aan doen, eerst de kooi in de voliere en later pas los. Zo kan je goed in de gaten houden of ze weer geaccepteerd wordt en kan je ingrijpen als het uit de hand lijkt te lopen. Maar waarschijnlijk komt het wel weer goed, vooral als ze genoeg ruimte hebben om elkaar uit de weg te gaan.

TenT

Ik denk ook dat het beter is om er mannetjes bij te plaatsen als dat gaat.

bosmuts

Ik heb het vrouwtje er weer bijgezet. heb helaas niet de ruimte om er 4 mannetjes  bij te zetten. Tot nu toe gaat het goed.