hand-tam, los laten vliegen, bang

Gestart door catnip, januari 04, 2012, 13:17:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

catnip

Hoi! Ik ben nieuw op dit forum.

Sinds vorige week dinsdag heb ik een grasparkietje, Catnip. Ze was redelijk snel 'hand-tam'. Ze gaat (niet altijd rustig) op mijn vinger zitten, en dan kan blijft ze daar gerust een kwartier zitten. Ze eet nog niet super goed, maar iedereen zegt dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken. Nu heb ik haar vandaag voor het eerst los gelaten. Maar sinds ze uit de kooi is, is ze super bang voor me. Wat moet ik nu doen? Ik weet niet of ik haar ooit weer in de kooi ga krijgen. Plus dat ik het ook gewoon heel zielig vind. Ik dacht echt dat ze nu wel hand-tam was, maar ik heb me blijkbaar vergist. Ik weet niet wat ik nu het best kan doen, om haar niet al te bang te maken.

Dirk92

Hoi,

Dit heb ik ook gehad met mijn vogeltje. Je moet haar gewoon met rust laten en zelf weer in de kooi laten gaan. Dit kan wel een paar uur duren. Anders moet je even een zoekopdracht doen en kijken wat andere mensen zeggen. Dit onderwerp komt genoeg voor hier op het forum.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Kleine Gijsje en Jip

Pam

Hoi,

Probeer het eens met een stokje. Hou het voor hem hopelijk zal hij er dan opstappen en dan kun je hem naar de kooi brengen. En net wat er gezegd wordt, ze gaan vanzelf wel weer in de kooi.
Mijn ervaring is dat na een tijdje hij vanzelf wel op je vinger komt zitten als hij uit de kooi is.

Succes met opvoeden  ;)

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem

TenT

Soms helpt het als je de kooi voor hem houdt.

Moppers

(Ik neem aan dat je haar inmiddels al terug in de kooi hebt)
Vaak lijken parkietjes de eerste dagen heel tam. Het is echter uit angst dat ze niets anders durven dan op die enge vinger blijven zitten.
Ga gewoon rustig door met tam maken. Laat haar uit zichzelf op je vinger of hand komen zitten, gebruik geen dwang door tegen het buikje of voetjes te duwen. Het vergt wat geduld, maar dan heb je ook wat.