Diepe zucht...Delphine

Gestart door Maaike*, januari 03, 2012, 14:36:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maaike*

Ook ziek. Het is niet helemaal duidelijk maar vermoed wordt nog verzwakt van de wormen onlangs. DA en ik maken ons zorgen om zijn (of haar, nog steeds niet helemaal duidelijk) ademhaling, die deels via zijn snavel gaat. AB komende dagen doorzetten, extra papjes zodat hij steviger wordt (is erg mager), is er binnen een week geen verbetering dan is de kans groot dat inslapen de beste optie voor hem is.
Het is in ieder geval niet direct salmonella nu en aangezien Delphine altijd al een zorgenkindje was, is het ook niet helemaal een verassing.

De tranen om Tommy prikken achter mijn ogen en een nieuwe zorgmodus gaat alweer van start.
Ik blijf positief, dit is de keerzijde van huisdieren...ze kunnen ziek worden en doodgaan.
Ik hoop er wederom het beste van.

Alle hulp en tips mbt papjes en aansterken van een vogel zijn welkom.

Dobby01

Heel veel sterkte met het verlies van Tommy en de zorg voor delphine.

Ik duim voor je dat alles goed komt met je vogeltje!

Esther751

Oh, jeetje! Wat een ellende maak jij mee!!

Ik kan je helaas niet helpen, maar ik wil je heel veel sterkte wensen en ik ga duimen dat Delphine snel opknapt!

Groetjes, Esther

Sara

Jeetje, wat vervelend dat Delphine nu weer het zorgenkindje is.
Een paar tips om Delphine weer op krachten te laten komen (en te helpen verdikken) zijn trosgierst (natuurlijk een echte dikmaker). Je kan dat misschien door de papjes mengen. Je kan ook Brinta en krachtvoer door het papje mengen, en een paar druppeltjes Roosvicee (voor extra vitaminen). Je kan ook dagelijks een stukje fruit of groente fijnprakken en door het papje doen.

In ieder geval veel beterschap en succes.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

inge

Ocharme,het zit je duidelijk niet mee :(

Hoop van ganser harte dat het bij Delphine wel lukt ,we duimen.

Sterkte Maaike.

Margie

Hè, wat een pech heb jij.
Ik lees nu via dit bericht dat Tommy het dus niet gehaald heeft. Wat erg voor je. Ik zal zo wel de topic gaan lezen waarin je dat hebt kenbaar gemaakt. Jammer dat die kleine het niet heeft mogen redden.

En nu je andere vogeltje weer.....ik duim voor je dat dit wel goed afloopt. Aan al jouw goede zorgen ligt het in ieder geval niet. Sterkte.


Maaike*

Citaat van: Sara op januari 03, 2012, 17:19:30
Jeetje, wat vervelend dat Delphine nu weer het zorgenkindje is.
Een paar tips om Delphine weer op krachten te laten komen (en te helpen verdikken) zijn trosgierst (natuurlijk een echte dikmaker). Je kan dat misschien door de papjes mengen. Je kan ook Brinta en krachtvoer door het papje mengen, en een paar druppeltjes Roosvicee (voor extra vitaminen). Je kan ook dagelijks een stukje fruit of groente fijnprakken en door het papje doen.

In ieder geval veel beterschap en succes.

Vele groetjes,

Sara

Dank je, zo'n papje heb ik ongeveer in elkaar geknutseld. Hij eet helaas weinig en is erg onrustig, wil graag bij Ivy en Timo zitten maar dat lijkt me niet zo handig.  Zeker niet met het nestje. Heb ook probiotica besteld omdat hij al wat verzwakt is en dan nog al die antibiotica 10 dagen...beetje hulp met een goede darmflora lijkt me niet overbodig.

Inmiddels is mijn broertje hier een paar dagen logeren, das wel even fijne afleiding.

TenT

Sorry dat ik even off topic ga maar wie is Delphine? Dat is toch niet de moeder van het nestje of wel?

Loeky

Dag Maaike,

Bah, wat een pech heb jij zeg!
Ik duim voor je dat het toch komt met
dit schatje! Ze is sterk en een vechtertje
heeft ze al bewezen!

Sterkte!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Margie

Citaat van: TenT op januari 04, 2012, 15:44:16
Sorry dat ik even off topic ga maar wie is Delphine? Dat is toch niet de moeder van het nestje of wel?

Delphine was het maatje van Tommy, heb ik in de eerdere verhalen begrepen.

Maaike*

Vandaag nutribird A19 gekocht (voor handopfok) omdat ik nergens probiotica kan vinden en hier behoorlijk wat darmversterkende ingrediënten inzitten waaronder prebiotica. Delhpine houd niet zo van nieuwe dingen dus ik ga t vanaf morgen gemengd met wat banaan smeren op trosgierst.
Gaat verder wel goed met hem, hij is actief, maar zit nu maar in z'n eentje en scharrelt onrustig over de bodem. Maar een nieuw parkietenvriendje, als ik die al kan vinden nu, lijkt me niet de meest verstandige zet.

Moppers

Voor probiotica voor huisdieren kan je bij ongeveer elke dierenarts terecht, de meeste dierenartsen hebben Protexin wel op voorraad.

Nu een nieuw vriendje erbij lijkt me ook niet handig. Elkaar leren kennen kost ook energie. Ze heeft vast ook steun aan de nabijheid en de geluiden van Ivy en Timo, ook al is er geen fysiek contact.

Zet haar maar lekker onder de warmtelamp, verwen haar met trosgierst en andere lekkere dingen om te eten. Volgens mij is het hele forum inmiddels voor je aan het duimen, en jij doet je stinkende best voor je diertjes, dus daar zal het niet aan liggen.


Maaike*

Yep, de warmtelamp staat alweer te branden. Komt dat ding meteen goed van pas!

Ik vind wel dat Delphine erg weinig eet, en wanneer ik met trosgierst aankom is hij meestal te gefocused op het contact met Timo (onrustig door de kooi klauteren) dat hij zonder pardon de trosgierst negeert en erlangs sjeest. Dus heb ik de trosgierst er maar even in gehangen. Hij eet alleen af en toe trosgierst, heeft in verhouding ook maar weinig ontlasting. Hij racet ook nog veel over de bodem van de kooi heen en weer voor een paar minuten. Verliest mijns inziens ladingen energie door al dat geren. En hij eet amper tot geen gewone zaden.;

Ik zoek eigenlijk even naar een oplossing waardoor hij wat meer rust krijgt en daarmee naar verwachting meer gaat eten.
Ik heb over een deel van de kooi een handdoek gehangen zodat hij Timo en Ivy niet meer kan zien (ze staan elk aan een kant van de hoek met redelijk wat afstand, kunnen elkaar door zijkanten enigszins zien), maar dit helpt maar een beetje.
Moet ik ze dan toch een soort van naast elkaar plaatsen, zodat ze door de tralies heen bij elkaar kunnen zijn?
Hij had meer rust toen hij op zijn helft van de voliere zat, maar dat wil ik nu niet herhalen omdat als ik hem weer moet vangen voor de DA, het weer zo'n schreeuwdrama wordt en ik weer opnieuw kan beginnen met tam maken.
In een andere ruimte of verder weg plaatsen is ivm ruimtegebrek en tocht geen optie.

Toch denk ik dat hij nu zsm rust moet krijgen om te herstellen..het lijkt wel een adhdpietje zo.

Maaike*

Dan nog even een update over Delphine: die lijkt eindelijk wat meer te eten maar ik vind het nog steeds weinig. Dit was de laatste ABdag, op naar de komende dagen. Van roosvicee en de A19 moet hij trouwens niks hebben..

inge

Hopelijk heeft de AB aangeslagen en wordt hij vlug beter!

Loeky

Fijn dat hij meer eet! Dat is in ieder geval goed nieuws!
We blijven voor je duimen dat het goed komt met hem!
Aan jou goede zorg ligt het in ieder geval niet.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

TenT

Inderdaad goed nieuws dat ze al wat meer eet. Succes!

Maaike*

Het lijkt echt beter te gaan. Vandaag eet hij nog meer. Zowel van de trosgierst als van z'n gewone voer.
Hij komt weer enthousiast op de trosgierst afhuppelen en eet zich een breuk. En af en toe zie ik hem zelfs met het belletje spelen, ipv onrustig heen en weer trippen opzoek naar Timo (en vast ook Tommy)
Verder verkiest hij nog graag het plekje onder de warmtelamp. Voorlopig laat ik het nog even zo.

Fijn, we zijn er nog niet, maar dit gaat de goede kant uit.

Loeky

Wat vind ik dat gaaf voor je zeg!
Tommy verliezen was ook al zwaar genoeg.
We blijven voor je duimen!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Margie