Kakariki gevonden

Gestart door MissDorien, januari 01, 2012, 19:01:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MissDorien

Van een ander forum:





Vanochtend aangevlogen in Drenthe.
Ik plaats hem hier omdat hier ook kakariki-eigenaren zitten.
Dus ken je iemand die er een mist, vertel het door.

Ik zocht trouwens nog naar een Nederlands kakarikiforum, zijn die er ook?

inge

Hoi heb een mailtje gestuurt naar Geertje van hier op het forum!

Zijzelf heeft ook kakarikis,en is ook bij een kakariki forum wie weet weet zij wel meer

Groetjes ;)

Geertje

Bedankt Inge voor de tip!

En wat een mazzel dat hij bij jou terecht is gekomen MissDorien! Wat zal die kleine een rotnacht achter de rug hebben met al dat vuurwerk :(!
Er is inderdaad een nederlands kakariki forum: http://www.hvgool-kakarikie.nl

Ik hoop dat het je lukt de eigenaars te vinden.
Mocht dat onverhoopt niet lukken en heb je hulp, info over verzorging of zelfs opvang voor 'm nodig, geef me dan vooral een seintje.

Succes!!!

Gerda

MissDorien

Hij is niet bij mij, maar bij een mede-hondeneigenaar in Drenthe.
Ik heb hem wat voer meegegeven voor een paar daagjes (grasparkietenvoer is natuurlijk niet ideaal).
Hijzelf heeft niet zoveel verstand van vogels, dus misschien dat de vogel opgevangen kan worden.
Ik zal het eens vragen.

Geertje

Aah, te snel gereageerd en niet goed gelezen, sorry!
Is hij geringd?

http://www.gevondenenvermistehuisdieren.nl/  is misschien ook een idee.

Grasparkietenzaad is inderdaad geen geschikt voer op de lange termijn. Met zaad voor grote parkieten zal hij beter uit de voeten kunnen. Maar zo voor eventjes kan het geen kwaad.
Hij is nog beter af met een dagelijkse " salade" van klein gesneden groente, fruit en allerlei verse kruiden. Daarbij heeft ook eiwitten nodig in de vorm van (afwisselend) insektenvoer, gekookt ei met schaal en af en toe wat vlees of een klein stukje kaas. Verder allerlei bloemen, bladeren en takken van soorten die gewoon hier in Nederland groeien. Ik hou er, samen met andere kakariki liefhebbers in binnen en buitenland, lijsten van bij die ik graag met anderen deel.
Alle groentes mogen maar Avocado is snel te vet. En een kakariki baddert graag dagelijks in een flinke laag water.

Voor de korte termijn hoeft dat allemaal niet in huis gehaald te worden hoor, maar mocht de vinder hem willen houden dan kan hij vast een beetje inschatten waar hij aan begint.
Er is in Nederland momenteel helaas te weinig bekend over de juiste verzorging. Met als gevolg dat er veel onzin over ze staat gepubliceerd.
Je mag mijn E-mail adres met de vinder delen als je wilt. Mocht je het niet al hebben, dan geef ik het je in een pb.

Groetjes!

Gerda






MissDorien

Ik zou graag je e-mailadres doorgeven, dat zal wat gemakkelijker communiceren.

Geertje

Prima! Als het goed is staat hij al in je inbox :)

Moppers

Wettelijk gezien is de gemeente verplicht om gevonden dieren op te (laten) vangen. Lukt het dus niet om hem te verzorgen? Twijfel dan niet en bel de dierenambulance die in de vindplaats rijdt, deze brengen hem naar de juiste opvang.
Is www.amivedi.nl ook ingelicht?

MissDorien

Ja, amivedi is gelijk ingelicht.
Het wordt ook deze week in het plaatselijk weekblad gezet.
Geertje bood ook al opvang aan, maar voor nu zit de vogel nog prima bij zijn opvangadres.
En anders wordt hij straks naar de vogelopvang gebracht.

inge

En is de vogel al terecht bij de huidige eigenaars?

MissDorien

Nee, na twee weken zoeken is hij uiteindelijk naar de vogelopvang gebracht.