Laat de gordijnen dicht bij losvliegen!!!! Voor Okkie is het te laat...

Gestart door Margie, januari 01, 2012, 09:15:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Margie

Hallo mensen,

Ik had het nieuwe jaar graag anders ingegaan. Ik ben al drie dagen verscheurd van verdriet en schuldgevoel.
Ik heb in twee maanden tijd 3 vogeltjes genomen. Eerst Okkie, net uit het nest. Een schatje. (het blauwe parkietje), een week later kwam toevallig de kanarie Arie (daar was mijn man al een jaar naar opzoek). Eerst hun samen laten wennen, wat erg goed ging. Samen vliegen ging prima, maar wel beiden een eigen kooi. Ik merkte daardoor dat Okkie graag wilde kroelen met arie, maar die vond dat net een stap te ver gaan. Daarom Spruitje erbij genomen. Groene parkiet. Ze waren samen zo lief!

Ik had in eerdere reactie's van mij op topics van anderen geschreven dat ik ging proberen de gordijnen steeds een stukje meer open te doen, zodat ze voortaan ook overdag los konden vliegen, zonder dat wij in een donkere bedompte ruimte hoeven te zitten. HAD IK DAT MAAR NOOIT GEDAAN!!....

Eergisteren waren ze met z'n drieën lekker aan het spelen en rondvliegen. Het gordijn van het keukenraam stond nu voor 1/3 omhoog inmiddels. En telkens ging het goed, tot ineens ...POK, Okkie tegen het raam gevlogen. Ze viel in de wasbak, haalde nog even adem en dood! Zomaar in een tel. Zo jong en mooi en vol levenlust.

Ik kan sindsdien alleen maar rondlopen als een zombie en ik slaap zelfs niet meer. Zie voordurend alles weer voor me, en ik wordt er gek van. Ik kon het nu net pas aan om weer op parkieten-freak te gaan, omdat ik haar foto's niet kon/wilde zien. Heb het er nu ook vreselijk moeilijk mee, maar ik wilde gewoon iedereen waarschuwen.

LAAT DE GORDIJNEN DICHT ALS JE JE VOGELS LAAT LOS VLIEGEN!!!!!

Het had met Okkie niet hoeven te gebeuren.

Okkie meid, (waarschijnlijk) het spijt me zóóóó...................we missen je hier vreselijk. Zo kort als ik je nog maar had, zo intens is het verdriet.

inge

Amai zeg wat een triest verhaal :'(

Wat erg allemaal,vindt het zo erg Margie dat je dit hebt moeten meemaken!
Kan er van meespreken,maar bij mij heeft Blue het overleeft,had ze ook nog niet zo lang.
Was ook echt nog maar een stukje omhoog en toch vloog ze net tegen de onderkant :(,het nekje hing helemaal slap ,heb haar toen vastgenomen en na een tijdje terug in de kooi voor rust,gelukkig goed gekomen.

Kan helemaal begrijpen hoe je je voelt,wil je veel sterkte wensen ,ik leef met je mee!

@Okkie, rust zacht lieve Okkie

Margie

Dank je wel Inge. Eigenlijk probeer ik het dus al dagen van me af te zetten, maar het lukt alleen voor geen meter.
Zelfs over deze topic heb ik twijfels. Zal ik wel kijken of er reakties zijn of niet. Ik wil het verdriet niet steeds ophalen, maar juist proberen naar de achtergrond te drukken. Nu dus toch jouw antwoord gelezen en de tranen komen direct weer, maar het doet mij toch enorm goed. Dank je wel voor je medeleven.

Gelukkig dat het bij jou goed is afgelopen. Ik neem aan dat je de gordijnen voortaan ook maar dicht hebt gelaten.
Doe ik nu ook voor mijn andere vogeltjes. Dan maar in het donker zitten!


TenT

Ik begrijp dat je verdtietig bent. Je kan eventueel van die doorzichtige gordijnen nemen. Dat zijn van die gordijnen die het licht doorlaten maar je kan niet naar buiten kijken. Sterkte!

hillie

Wat verschrikkelijk nieuws, wens je dan ook heel veel sterkte met dit verlies :'(

Wij zelf hebben lamellen, daardoor kunnen ze ook niet tegen de ramen vliegen.

Kleintjes

Glasgordijnen helpen ook. Dat is iets wat bijna niemand meer gebruikt tegenwoordig, wij gelukkig wel. Ikzelf heb nooit problemen gehad met ramen. Ze kwamen er zelfs niet eens in de buurt.

Als je niet weet wat glasgordijnen zijn: Dat zijn dunne gordijnen waar je doorheen kan kijken.
De andere, dikkere gordijnen (om 't "donker" te maken) heten overgordijnen :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

inge

Wijzelf hebben stores,denk wel dat jullie dat kennen :-\

Ze laten ook het licht binnen ,en je kan ook nog naar buiten kijken je kan ze omhoog doen door middel van een oprolsysteem.

Je hebt ze ook dat je niet naar buiten kan kijken.

Ze noemen American stores.

Maar moet ze inderdaad helemaal naar beneden laten als ze vliegen!!

(Toevoeging: Stores kennen we hier niet als zodanig bij naam, maar dat zijn dus eigenlijk vouwgordijnen)

Maaike*

Citaat van: TenT op januari 01, 2012, 12:46:42
Ik begrijp dat je verdtietig bent. Je kan eventueel van die doorzichtige gordijnen nemen. Dat zijn van die gordijnen die het licht doorlaten maar je kan niet naar buiten kijken. Sterkte!

Vitrage, heb ik hier ook en hard nodig voor Delphine die botst anders tegen het raam. Timo en Ivy waren er heel gauw achter dat ze niet door t raam konden gelukkig.

He, wat ontzettend naar dat Okkie het niet heeft gered...net nu de kleine Spruit erbij was gekomen.
Heel veel sterkte met t verlies en ik hoop echt dat dit geen trend gaat worden....ik lees hier de laatste tijd iets te vaak iets over overleden parkieten.

Loeky

Hoi Margie,

Hoe is het nu met je? Veel sterkte. Misschien is het ook nog een
idee om van die stickers op de ramen te plakken zodat ze zien
dat het een raam is.

We denken aan je!

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Margie

Dank je wel Loekie.
Ja, het gaat gelukkig wel een stuk beter. De eerste dagen had ik het er zo moeilijk mee, kon het niet uit mijn hoofd verbannen. Nu zijn er momentjes dat het even voorbij komt, en dan is het gemis niet minder groot, maar wel beter te dragen.

Spruit was heel erg stil geworden en speelde haast niet meer. We hebben dus vandaag een nieuw vriendje voor hem gehaald. En dat heeft de rouwstemming hier in huis wel stukken verbeterd.

Ik las dat iedereen blijkbaar dacht dat ik geen gordijnen heb, maar die zijn er wel gewoon hoor.
IK heb vouwgordijnen en die deed ik dus steeds een beetje meer optrekken. Nu doe ik dat niet meer, laat ze gewoon helemaal naar beneden. Maar toch lief dat je meedenkt v.w.b. de stickers.