Lieve papa en/of mama voor onze kindertjes

Gestart door Emilie, december 20, 2011, 11:05:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emilie

Onze 2 parkietjes hebben een nestje gemaakt en zijn aan het broeden!

Het mannetjes heet Voogje en is handtam, geeft kusjes en kan praten. Zijn veren zijn turkooise. Een half jaar nadat ik hem gekregen heb, heb ik er nog een vogeltje bij genomen, omdat Voogje toch wel eenzaam was als ik naar mijn werk was. Dus daar was Lana (Laantje). Een heel mooi meisje (blauwe veren), maar wel meteen de baas in de kooi! Samen zijn ze heel gelukkig, en nu zijn er dus babies onderweg.

We verwachten dat de eitjes rond de kerst uitkomen. Omdat we ze niet allemaal zelf kunnen houden, zoeken we een fijn nieuw huis voor de kleintjes. Iemand die met ze speelt, tegen ze praat en waar ze af en toe even mogen vliegen. Het nest staat in Waddinxveen, dus als je wilt komen kijken, mail gerust!

Groetjes,

Emilie en Jeroen






[verwijderd door de beheerder]

Maaike*

Tis niet helemaal de juiste tijd van het jaar, maar hier zijn ze ook aan het broeden, gisteren een eerste eitje.

Hou oud zijn je parkietjes eigenlijk?
Ik kan dat niet uit je bericht opmaken, maar broeden en straks wellicht een eitje, is nog geen garantie voor jonge vogels.
Daarvoor moet het eitje bevrucht zijn en dat zie je pas na een aantal dagen.

Succes daar!

Emilie

Hoi Maaike,

ze zijn 51/2 en 5 jaar. Ze hebben al vaker nestjes gehad, maar toen heb ik de echte eitjes vervangen door plastic eitjes. Nu gun ik ze toch een keer het geluk van kleintjes krijgen. Ze heeft nu 4 eitjes gelegd, waarvan één buiten het nest. Die heb ik er toch bij in gelegd.

Heb je nog tips voor als de eitjes uitkomen?

Groetjes,

Emilie

Maaike*

Hoi Emilie,

Nee ik heb geen tips, dit is mijn eerste nestje.
Maar er is een hop expertise hier op het forum, lees www.parkietenfreak.nl kopje roeden eens door, zoek op het subforum broeden en je komt behoorlijk wat te weten!
Hou je ons op de hoogte? Zou ik leuk vinden.


stolkleo

hallo,
als je vragen heb mail ze me dan,als de jongen er zijn zou ik zorgen dat je eivoer in huis heb.Dat is goed voor de kleintjes.
En vooral de natuur zijn gang laten gaan,kom je er helemaal niet meer uit uit kom ik gewoon een keer langs.
Ik woon in Gouda dus in de buurt groetjes leo stolk

Hellen1970

Hoi, ik heb je een pm gestuurd  :) groet, Hellen

Maaike*

Citaat van: Emilie op december 20, 2011, 11:05:23

We verwachten dat de eitjes rond de kerst uitkomen. Omdat we ze niet allemaal zelf kunnen houden, zoeken we een fijn nieuw huis voor de kleintjes. Iemand die met ze speelt, tegen ze praat en waar ze af en toe even mogen vliegen. Het nest staat in Waddinxveen, dus als je wilt komen kijken, mail gerust!

Groetjes,

Emilie en Jeroen

Hoe gaat het?

Emilie

Hoi,

Het eerste eitje is uitgekomen!! Dat was afgelopen maandag; inmiddels alweer 4 dagen geleden. Ik heb nog nooit zo'n schattig wezentje gezien, ben helemaal verliefd  . Ik zal eens kijken of ik ergens een foto kan plaatsen.

...dus hetgeen waarvan ik al vantevoren wist dat het zou gaan gebeuren, is inderdaad gebeurd: ik kan er geen afscheid van nemen!!

Weet iemand hoe het gaat als er 3 parkietjes in één kooi blijven? Wordt dat ruzie?

Hellen, dankjewel voor je berichtjes!!

groetjes,

Emilie



[verwijderd door de beheerder]

Emilie

En Leo: ook bedankt voor je lieve berichtje!!

Hellen1970

Ach wat schattig, veel plezier ermee Emilie!  ;D

Maaike*

Ahhh wat lief, zijn er nog meer eitjes?

Kan me er wel iets bij voorstellen dat je gehecht raakt aan zo'n schattig hoopje mini vogel.
Vermoed dat het mij ook zo zal vergaan....hier kan elk moment het eerste piepje gaan verschijnen...

Sara

Leuk dat er een eitje is uitgekomen. Ik heb mijn eigen kleintje zelf ook gehouden, maar dat was ook op voorhand mijn bedoeling en ik was daar dus op voorbereid. Ik heb het kleintje wel weggehaald bij de ouders toen het zelfstandig was.
Of  je je kleintje bij de ouders gaat kunnen houden...Als je kleintje een popje is, gaat dit normaal gezien al niet goed gaan. Meer popjes dan mannetjes is een heel slecht idee. Als het een mannetje is zou het misschien wel kunnen, maar dan mag je natuurlijk geen broedblok meer ophangen bij je parkietjes. Toch ben ik er niet echt een voorstander van om een oneven aantal parkietjes te houden, en heb ik al regelmatig gelezen dat er uiteindelijk ruzie kwam tussen de ouders en het jonkie/de jonkies. Het zal volgens mij dus afwachten worden, hoe en wat... Een oneven aantal kan goed gaan, maar naar mijn mening valt er dan vaak (niet altijd) een parkietje 'uit de boot' en ontstaan er meer kibbelingen uiteindelijk.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Hellen1970


Maaike*

Ben ik ook benieuwd naar,

Hoe gaat t met jullie nestje?