Wat houdt het in als een grasparkiet achter elkaar "ja zit te knikken

Gestart door Youky, december 19, 2011, 12:34:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Youky

Goedemiddag allemaal,
In het Index topic heb ik de volgende vraag zien staan: "Wat houdt het in als een grasparkiet achter elkaar "ja" zit te knikken?". Helaas kan ik nergens in het forum het antwoord hierop lezen.

Mijn parkiet doet het volgende: Hij gaat op het stangetje van/voor zijn voerbak zitten en duikelt vervolgens steeds met zijn kop naar beneden, hierbij knaagt/bijt ie even op het betreffende stokje. Wat bedoelt ie me dit gedrag? Verveelt ie zich? Te weinig aandacht? Of wil ie gewoon uit zijn kooi?

Ik hoop dat jullie me meer kunnen vertellen,
Alvast bedankt!

Nadine

Als de vogel "ja" knipt haalt hij het eten uit zijn krop, dit doen ze om vervolgens andere vogels te voeren, als vogels alleen zitten gaan zevaak de zitstok of speeltjes voeren. het is dus normaal gedrag in een niet zo normale uitvoering, maar niks om je zorgen over te maken, als je wilt dat dit ophoud zou je er een vriendje bij kunnen zetten.

patrick86

Voortdurend "ja"knikken doen ze ook als ze op hun gemak zijn ,dan knikken ze,en maken hierbij zachte geluidjes,en lopen soms op de stok heen en weer.

doen die van mij de hele dag door haha.leuk stel die 2.

In jouwn geval lijkt het me inderdaad ook om het eten uit de krop te krijgen,en zal het in ieder geval niks erntigs zijn .een extra maatje zou alleen nooit verkeerd zijn .Persoonlijk vind ik dat je parkieten altijd per 2 moet houden(minstens) tenzij er altijd iemand om hem/haar gezelschap te houden.Het zijn sociale dieren die aandacht nodig hebben,ook op tijden dat jij er niet bent.Dan is een soortgenootje toch wel leuk voor hem lijkt me ;)