Drinken

Gestart door kevinhout, april 13, 2005, 20:08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 5 gasten bekijken dit topic.

kevinhout

Hallo allemaal ik heb sinds 2 dagen een grasparkiet. Ik heb alle benodigdheden en een boekje.
Daar stond in dat een parkiet sneel vanzelf moet gaan eten en dit deed hij dan gelukkig ook.

Het probleem is echter dat ik hem nog niet heb zien drinken. Hij is pas 6 weken oud en weet niet of het door de veranderingen komen. als ik hem druppels geef met mijn vinger, drinkt hij wel. Maar dit is té weinig.

Hij heeft vandaag wel vanaf mijn vinger uit zijn badje gedronken. Ik kan hem alleen niet telkesn laten drinken.

Hoe krijg ik hem zover dat hij vanzelf gaat drinken? Want ik maak me zorgen. Volgens de dierenwinkel moest hij het bakje ontdekken???

Sonja

Hoi Kevin,

Parkietjes drinken van nature erg weinig, dus je hoeft je niet ongerust te maken. Hij ontdekt zijn drinkbakje echt wel. Als je toch een beetje bezorgd bent om hem, kun je hem een stukje fruit (appel bijv.) of groenvoer, bijv. andijvie geven. Daar zit ook vocht in, en het is ook nog eens heel goed voor hem.
Heb geduld met je parkietje, dan komt het allemaal goed.  :wink:

Groetjes, Sonja.

(en Joepie en Pucky)

Safrena

Hey Kevin

Welkom op het forum

Het is inderdaad zoals sonja reeds zei parkietjes drinken heel weinig en zo lijkt het alsof ze niet drinken.
Als hij /zij uithet badje wil drinken is dat geen probleem hoor. zorg er dan wel voor dat er regelmatig vers water in gedaan word, minimum een keer per dag en meer liever :wink:

vele groetjes

kevinhout

Dankjulliewel, ik maakte me echt zorgen om hem!
Hij dronk namelijk als een bezetene toen ik het hem "voerde" Daar schrok ik wel van.

Appie

hey kevin toen ik  mijn parkietje net had gekocht.
heb ik ook niet zien drinken
ik heb mijn parkietje al 3 weken heb hem nooit zien drinken
hij doet het wel denk ik tenminste maar heb hem  nooit zien drinken

mirjam

Parkietjes drinken inderdaad erg weinig. Toen ik Joep net had dacht ik ook dat hij nooit dronk en hij zat er zo stilletjes bij, maar dit komt gewoon omdat hij nog niet helemaal gewend was.
Na een tijdje gaan ze vanzelf drinken dus maak je neit ongerust.

groetjes Mirjam