SLECHTE dierenwinkel(s) in Rotterdam e.o.

Gestart door marsiozo, december 15, 2011, 18:59:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marsiozo

Hallo,
alweer dik 2 jaar geleden dat ik iets heb gepost of uberhaubt heb gekeken op deze site...
daarom-->>> geachte webmeester; als ik dit bericht onder een verkeerd onderwerp heb gepost; verbeter mij aub...

wat betreft de aanschaf van een parkietje wil ik graag deze topic opzetten om op dit forum dierenwinkels in kaart te brengen in de regio Rotterdam waar je liefst NIET een parkietje aanschaft.

e.e.a. heeft te maken met een hele slechte ervaring die ik vandaag heb opgedaan bij Discus Ria van de Hoven op de 3e Pijnackerstraat 9 in Rotterdam Noord. Deze winkel is tevens een honden trimsalon, en doet daar blijkbaar goed werk mee....moeten ze vooral blijven doen-- liefst stoppen ze met het verkopen van parkieten en richt men zich op het trimmen en knippen van honden...

Ik kwam even langs om wat snoepstengels voor de parkieten te halen en ik kom hier meestal 1X in de anderhalve maand. Ik kijk dan altijd even naar de parkietjes.
Vandaag zag ik in de volieres meerdere zieke parkietejes zitten, waarvan 1tje met vergevorderde scale face oftwel schurftmijt...

Ik kaartte dit aan bij de medewerker, maar die reageerde vrij ongeinteresseerd; 'ik kom zo wel even kijken'...

ik wachtte 2 minuutjes en keek nog even goed hoe erg de schurft gegroeid was op de parkiet en werd steeds razender over het feit dat de winkeliers
1) dit dier willen verkopen aan een klant (waren allen afgeprijst van 20 naar 15 euro)
2) dit dier niet afzonderen en behandelen met groot risico dat de andere vogels besmet raken

Ik ben na 2 minutende zaak uitgelopen verkondigend dat ik hier voortaan nooit meer terugkom....
De winkelier reageerde: prima; tot ziens en wij bepalen zelf wel hoe we met onze dieren omgaan...

schandelijk dus!

ik raad eigenlijk alle parkieten liefhebbers aan om ook Dicus Ria vd Hoven te mijden....ze zijn in staat om willens en wetens ZIEKE parkieten te verkopen aan hun klanten.
Ze behandelen hun eigen zieke dieren niet; interesseren zich er niet voor als je hen hier als klant op wijst en dat noemt zich dieren SPECIAAL zaak!!!

Voor mij is dit speficieke filliaal van Discus definitief door de mand gevallen

DISCUS RIA VD HOVEN aan de 3e PIJNACKERSTRAAT 9 in ROTTERDAM

TenT

Misschien is het een idee om dit uit te breiden naar heel Nederland en eventueel België? Ik weet wel niet of dat wettelijk mag?

P.S. Bestaat er in Nederland niet zoiets waar je dit kan melden want dit klinkt toch wel ernstig.

Parkieten-Freak

#2
@ Marsioso:
Persoonlijk vind ik het niet zinvol om naar aanleiding van één enkele klacht een "black-list" aan te gaan leggen van dierenwinkels en/of dierenartsen, met name niet omdat we altijd maar één kant van het verhaal horen.
Als je problemen hebt omtrent de verzorging van de dieren, licht dan de dierenbescherming in. Daar bereik je heel wat meer mee.

@TenT
Of het wettelijk mag weet ik niet, maar ik vind het gewoon niet correct om mensen/winkeliers even gauw aan de"virtuele schandpaal" te nagelen.


marsiozo

#3
ik heb het gemeld bij de dierenpolitie...in eerste instantie wilden ze me doorverwijzen naar de consumentenbond, maar toen vertelde ik dat ik geen vogel heb gekocht, maar gewoon als nietsvermoedende klant deze situatie tegenkwam. Er is toen toch een melding van gemaakt; waarbij ik terugkoppeling krijg. Het schijnt dat vogels in een dierenwinkel geen prioriteit zijn (met alle respect volgens de telefonische meldcentrale van de dierenpolitie)....en hier leg ik mij bij neer.
Ik moet toch binnen een week vanaf nu (do 15 dec. 2011) terugkoppeling over krijgen...(volgens de meldcentrale)

webmeester: ik respecteer dat parkietenforum niet is bedoeld om gal te spuwen over bepaalde dierenwinkels....maar laat duidelijk zijn dat mijn ervaring vandaag heel erg slecht was ;D

ik heb een aantal hele treurige parkietjes mogen aanschouwen ;(




Parkieten-Freak

Nee, dit soort zaken gaan we dus op dit forum niet in kaart brengen.



Nadine

#5
Mag ik hierop aanvullen, dat ik niet beter weet van discus? ook in Almere zitten er allemaal zieke vogels, een ara die van verveling wegkwijnt op een stokje en niet eens beweegt of geluid maakt en hier al 2 jaar zit, andere papegaaien soorten die bol op een stokje zitten zonder speelgoed of dergelijke, grotere parkietensoorten met een slecht verenkleed, en kort gewiekte parkieten in een open bak is daar ook geen wonder meer.. erg jammer zulke winkels, helaas is het niet verboden en kunnen we er dus weinig aan doen..behalve mond op mond (dus niet op internet) het aan mede vogel liefhebbers doorvertellen.

Zelf werk ik ook (deels) in een dierenwinkel, en dierenartsen zijn sowieso te duur maar heeft een diertje schurft of is het ziek proberen we toch wel hem te helpen en te behandelen voor zover we kunnen.. dierenleed hoort niet, en zeker niet in een dieren speciaalzaak..