ziek parkietje

Gestart door Cynthiab, december 12, 2011, 19:08:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cynthiab

Beste lezers,

mijn 1e bezoek aan dit forum, maar wel al heel wat jaren fan van parkietjes.
sinds anderhalve week hebben wij een nieuw parkietje, gevonden op straat, de "echte" eigenaar is niet gevonden dus hij heeft een thuis bij ons gevonden.
het is overduidelijk dat hij erg ziek is, zit helemaal opgeblazen en er zit geen leven in.
ik ben al bij de dierenarts geweest, medicijnen gehad voor zijn darmen en een vitaminedrankje.....
nu nog steeds een heel ziek parkietje, slaapt op de grond en is totaal niet levendig....

iemand nog tips?
hoe lang moet ik dit nog afwachten? vind het voor het beestje ook niet leuk dat hij al die tijd zich zo slecht voelt. :'(

Mandy88

Is hij ook verkouden?
Ik denk dattie kou heeft gevat?
Of misschien ergens ontsnapt is uit een volliere.
Misschien een warmtelamp een idee?
Geef hem eens een beetje druivensuiker door zijn water.


Pietjepietje

Warmtelamp is altijd goed voor een ziek beestje....

TenT

Misschien is het een idee om parkieten geluiden af te spelen? Dan heeft hij/zij wat afleiding. (ik sluit mij aan bij het idee van de warmte lamp)

Cynthiab

bedankt voor jullie reacties, andere parkietengeluiden hoort hij wel, heb nog een valkparkiet en een grasparkietje in huis, hij reageert daar ook wel op.
ik hoop dat hij opknapt, maar heb er niet zoveel vertrouwen in.
zo'n warmtelamp, hebben jullie die aangeschaft? of zelf iets gemaakt?

alvast bedankt voor het meedenken! ;)

TenT

Ik denk dat aanschaffen makkelijker/veiliger is.

Pietjepietje

Je kunt eventueel een burolamp gebruiken. Ik heb een speciale kuiken lamp maar die is wel erg warm voor een parkietje. Die moet je dan hoger hangen. Het voordeel is dat die alleen warmte afgeeft en geen licht.

Parkieten-Freak

#7
Meer over warmtelampen lees je hier:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,24247.msg135688.html#msg135688