ziek parkietje

Gestart door Cynthiab, december 12, 2011, 19:08:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cynthiab

Beste lezers,

mijn 1e bezoek aan dit forum, maar wel al heel wat jaren fan van parkietjes.
sinds anderhalve week hebben wij een nieuw parkietje, gevonden op straat, de "echte" eigenaar is niet gevonden dus hij heeft een thuis bij ons gevonden.
het is overduidelijk dat hij erg ziek is, zit helemaal opgeblazen en er zit geen leven in.
ik ben al bij de dierenarts geweest, medicijnen gehad voor zijn darmen en een vitaminedrankje.....
nu nog steeds een heel ziek parkietje, slaapt op de grond en is totaal niet levendig....

iemand nog tips?
hoe lang moet ik dit nog afwachten? vind het voor het beestje ook niet leuk dat hij al die tijd zich zo slecht voelt. :'(

Mandy88

Is hij ook verkouden?
Ik denk dattie kou heeft gevat?
Of misschien ergens ontsnapt is uit een volliere.
Misschien een warmtelamp een idee?
Geef hem eens een beetje druivensuiker door zijn water.


Pietjepietje

Warmtelamp is altijd goed voor een ziek beestje....

TenT

Misschien is het een idee om parkieten geluiden af te spelen? Dan heeft hij/zij wat afleiding. (ik sluit mij aan bij het idee van de warmte lamp)

Cynthiab

bedankt voor jullie reacties, andere parkietengeluiden hoort hij wel, heb nog een valkparkiet en een grasparkietje in huis, hij reageert daar ook wel op.
ik hoop dat hij opknapt, maar heb er niet zoveel vertrouwen in.
zo'n warmtelamp, hebben jullie die aangeschaft? of zelf iets gemaakt?

alvast bedankt voor het meedenken! ;)

TenT

Ik denk dat aanschaffen makkelijker/veiliger is.

Pietjepietje

Je kunt eventueel een burolamp gebruiken. Ik heb een speciale kuiken lamp maar die is wel erg warm voor een parkietje. Die moet je dan hoger hangen. Het voordeel is dat die alleen warmte afgeeft en geen licht.

Parkieten-Freak

#7
Meer over warmtelampen lees je hier:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,24247.msg135688.html#msg135688

Zelf heb ik ooit een halogeenlamp gebruikt, halogeenlampen geven ook flink wat warmte af.
Wel moet je dan een donkere doek over de kooi hangen en zorgen dat de afstand tussen de lamp en de doek minimaal 15 cm is  in verband met brandgevaar.
Een keramische warmtelamp (Elstein) verdient echter de voorkeur!


Pietjepietje

#8
CiteerEen keramische warmtelamp (Elstein) verdient echter de voorkeur!

Deze heb ik ook. Je kunt eens op Marktplaats kijken. Als je in de buurt van Nijmegen woont kun je die van mij ook lenen.... :)

Sorry, Pietjepietje ik had een spelfout gemaakt. In jouw quote stond mijn fout dus ook vandaar ik het ook hier even aangepast heb.  ;)

Moppers

En als je in Den Haag of omgeving woont kan je die van mij lenen.
Hoe gaat het intussen met het hummeltje?

Cynthiab

hoi hoi weer!

heb een warmtelamp van een collega kunnen lenen, Tico (zijn nieuwe naam) geniet ervan, maar nog steeds zit er erg weinig leven in.
de dierenarts zegt dat hij nog maar een half jaartje oud is, dus ik hoop zo dat ie opknapt.
bedankt voor julllie medeleven en meedenken....zelf woon ik trouwens in Zeeland....

heb trouwens ook een valkparkiet in de keuken....die was op het balkon gevlogen bij de buren van mijn ouders....die doet het wel heel goed, fluit zo hard dat mijn oren er soms van tuuten! afijn.....vind het wel genoeg zo, anders begint het op een vogelopvang te lijken!

groetjes maar weer!!

Cynthia

TenT

Ik hoop dat hij snel wat beter wordt. Ik hoop dat je ons verder op de hoogte houdt.

Cynthiab

Helaas vond ik Tico vanmorgen dood in zijn kooitje, ik dacht het gisteren eigenlijk wel al, je zag hem zwakker worden.

Afijn....dikke tranen hier vooral bij mijn oudste dochter...wil NOOIT geen parkiet meer...tja..

dankjewel voor het meedenken allemaal....

groetjes
Cynthia

TenT


Loeky

Bah wat naar! Veel sterkte en
wie weet wil je dochter er over een week
toch wel een!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19