mijn tamme parkiet dibbes

Gestart door hannie, december 11, 2011, 20:35:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hannie

hallo parkietenfreaks,
een vraagje over mijn lieve dibbes,hij is heel tam,en vertoont
de laaste tijd gedrag wat hij nooit eerder had,hij ziet mijn duimnagel
tijdens het spelen en dan gaat hij voor de nagel zitten,haalt voedsel uit
zijn krop en voert dat aan mijn nagel annex hand,wat kan dat betekenen ???
heeft iemand dat ook al eens meegemaakt?ik ben wel altijd zeer intensief met
dibbes bezig,misschien ben ik in zijn ogen ook een parkiet?nee geintje natuurlijk,
wie kan mij hierop antwoorden?

groetjes hannie

Kleintjes

Hoihoi,

om te beginnen: Welkom :D

En jawel, je parkietje ziet jouw als z'n partner, daarom wilt hij jou / je hand voeren :) Dibbes ziet jou dus als zijn liefje.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Ook namens mij welkom op het forum, Hannie!  :)


hannie

#3
Is het dan niet verstandig om dibbes een echt gevleugeld vrouwtje te
geven en te gunnen? Hoewel ik de band die ik met hem heb erg zou gaan
missen, hij kletst wat af en dat word dan natuurlijk ook minder met een echte erbij.
Maar als het beter voor hem is?

Kleintjes

Uiteraard is 't altijd beter als ze 'n echt vriendje hebben (uitzonderingen daargelaten).
Wie zegt dat 't kletsen dan minder wordt? Als 't vriendje aanleg heeft, heb je misschien 2 kletsmajoortjes.

Ikzelf heb al jaren parkietjes, helaas nog geen prater gehad maar dat is niet erg, parkiets-babbelen is ook gezellig :) Toen mijn eerste parkietje 'n vriendinnetje kreeg werd hij er niet minder aanhankelijk door. Hij kwebbelde net zo veel en omdat hij al tam was, leerde 't popje dat oook allemaal. Zij werd dus ook tam, zonder dat we er veel moeite voor hoefden te doen, leerde van 't eerste parkietje.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

hillie

#5
Als je er een ander parkietje bij doet blijft net zo veel praten als die nu zonder doet.
Wij hebben een mannetje dat ons de oren van het hoofd kletst.
Maar hij heeft ook nog vrouwtje voor de gezelschap.(Helaas heeft zij het praten niet over genomen.)
Dus hij gaat er niet minder om praten, en blijft ook gewoon jouw opzoeken.
Misschien iets minder, maar hij blijft goed tam.

TenT

Welkom.

Ik denk dat het inderdaad het heel goed idee is om een vriendje of vriendinnetje te nemen voor je parkiet.

hannie

#7
Als ik naar de reacties kijk, blijkt het toch goed te zijn een maatje aan te schaffen voor Dibbes.
Het is wel zo dat ik dibbes al 4 jaar heb en hij volgt mij overal, door heel het huis.
Het parkietentaaltje ken ik dus ook al aardig, wat heel leuk is natuurlijk. Draag ik b.v iets wat een muts heeft; nou, dan zit hij er zo in en zo kan ik wel doorgaan met de vele ondeugden
die hij heeft, superleuk is Dibbes ;D
Om dan na 4 jaar een maatje erbij te zetten, weet niet of dat zo raadzaam is?
Ik zal er nog eens goed over nadenken, en ook nog enkele reacties afwachten.

(verduidelijkt en zin bij zin geplaatst, ipv halve zin per regel ;) Let hier 'n beetje op:) )

Kleintjes

Tuurlijk kun je nog 'n maatje geven aan hem. Zelfs oudjes hebben graag gezelschap.

Heb goede ervaring met oudere parkietjes die 'n vriendje krijgen. Tweety was 5 toen we Silly haalden voor hem. Nu woont Tweet bij de andere vrijgezellen, waarvan er 2 net iets van 7 maanden zijn. Gaat prima :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

TenT

Natuurlijk kan hij nog een maatje hebben. (hij zag jouw toch ook als maatje)

Loeky

Hallo,

Mijn parkiet vertoonde precies hetzelfde gedrag. Hij was helemaal verliefd op mij en ik heb toen op advies van Parkieten-Freak een
vriendje voor hem aangeschaft. Het gedrag was afgelopen en hij vond het reuze gezellig dat hij een partner had.
Ik zou het doen, parkieten zijn groepsdieren en veel gelukkiger met zijn tweeen.

Succes!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Nadine

Mijn parkiet is ook al 4, ik heb gewoon een leeftijds genootje gezocht van ongeveer de zelfde leeftijd, omdat het eerder met een jonkie niet wilde klikken, nu zijn deze 2 (mannen) hartstikke gelukkig samen! hoeft dus ook niet perse een pop te wezen, 2 mannen gaan ook goed samen.

wolfshond7

Heb ik ook wel's met een papegaai meegemaakt.
Dan vind hij jou zo lief.
Dan gaat hij herkauwen en geeft het aan jou.
Dat betekend dat hij heel tam is..
(En dat hij HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel van je houdt!)

Nadine

Omdat hij alleen gehouden word en geen keus heeft..

Sorry, vind papegaaien geen huisdier, wie heeft er ruimte voor 2? niemand, dus ze zitten (bijna) altijd gedwongen alleen..

Nadine

Sorry, ik heb achteraf een beetje spijt van mijn berichtje, dat was niet zo aardig van mij, kan me er soms erg over opfokken maar dit was erg offtopic, en alsof jullie er iets aan kunnen doen..

Mijn excuus voor deze uitval.

hannie

Gisteren voor Dibbes een maatje uitgezocht.
Het is een mooi en lief vrouwtje,en dibbes is helemaal
gelukkig!Prachtig om te zien zoals hij als een trotse pauw
op de stokken hipt.Nu nog een beetje op afstand,maar
zo nu en dan een knuffie bij elkaar.Gaat het weleens fout
bij zo'n koppeling?Dit is tenslotte voor hem de eerste keer
natuurlijk en voor mij spannend of ze helemaal close worden,dat
is natuurlijk het allerbelangrijkste voor hun samen.
Ben blij met de goede adviezen van jullie,bedankt daarvoor.
gr  hannie

inge

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst !

Super om te horen dat het al zo goed klikt.

Wens je veel succes met je parkietenvriendjes :)

TenT

Citaat van: hannie op december 28, 2011, 14:32:46
Gisteren voor Dibbes een maatje uitgezocht.
Het is een mooi en lief vrouwtje,en dibbes is helemaal
gelukkig!Prachtig om te zien zoals hij als een trotse pauw
op de stokken hipt.Nu nog een beetje op afstand,maar
zo nu en dan een knuffie bij elkaar.Gaat het weleens fout
bij zo'n koppeling?Dit is tenslotte voor hem de eerste keer
natuurlijk en voor mij spannend of ze helemaal close worden,dat
is natuurlijk het allerbelangrijkste voor hun samen.
Ben blij met de goede adviezen van jullie,bedankt daarvoor.
gr  hannie

Ja het gaat soms wel eens fout. Maar als ik het zo lees is dat bij jou niet het geval. Geniet ervan.