afleren.

Gestart door marquancez, december 08, 2011, 19:43:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marquancez

hoi allemaal.

hoe leer je je grasparkiet dat hij ergens niet mag komen?
gr stefan

Kleintjes

Er is al zo veel geschreven over goed gedrag en 'fout' gedrag, dat kun je makkelijk zelf vinden.

In eerdere topics van jou heb je de antwoorden zelfs al gehad.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

marquancez

Citaat van: Kleintjes op december 08, 2011, 20:00:03
Er is al zo veel geschreven over goed gedrag en 'fout' gedrag, dat kun je makkelijk zelf vinden.

In eerdere topics van jou heb je de antwoorden zelfs al gehad.

sorry maar heb nog nooit antwoord gehad hoe je een vogel afleert om op een bepaalde plek te zitten. weet ook niet naar wat ik moet zoeken.

TenT

Kan je misschien iets duidelijker zijn? Door bijvoorbeeld te zeggen waar hij niet mag komen?

Kleintjes

Heel simpel: Belonen als hij komt waar hij mag zijn.
Negeren / verwijderen waar hij niet mag.
Net als je ouders met jou doen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

marquancez

Citaat van: TenT op december 08, 2011, 20:48:44
Kan je misschien iets duidelijker zijn? Door bijvoorbeeld te zeggen waar hij niet mag komen?

op 2 plekjes eigenlijk. de ene is mijn toetsen bord. En de andere zijn de lampjes die in mijn kamer hangen.(kerst lichtjes).

Parkieten-Freak

Het is heel erg moeilijk om dit gedrag te veranderen, mij is het in ieder geval nooit gelukt.
Over toetsenborden gesproken:
Mijn toetsenbord fungeert als een privĂ©-parkeerplaats voor mijn parkiet en dat laat ik maar zo. Als ik zie dat hij met zijn staart begint te bewegen (om zijn behoefte te doen) haal ik hem er even vanaf. Daarna mag hij weer terug.  :)



marquancez

Citaat van: Parkieten-Freak op december 08, 2011, 23:04:33
Het is heel erg moeilijk om dit gedrag te veranderen, mij is het in ieder geval nooit gelukt.
Over toetsenborden gesproken:
Mijn toetsenbord fungeert als een privĂ©-parkeerplaats voor mijn parkiet en dat laat ik maar zo. Als ik zie dat hij met zijn staart begint te bewegen (om zijn behoefte te doen) haal ik hem er even vanaf. Daarna mag hij weer terug.  :)

ik vind het aan de ene kant ook niet erg. Maar als ik aan het typen ben komt hij er met ze grote snavel bij zitten. Heb ook knoppen die touche zijn dus dat is nogal lastig.

Parkieten-Freak

Misschien helpt het als je naast je toetsenbord iets neerzet waar je parkiet fijn op kan zitten. Naast mijn laptop staat een piepklein miniatuur supermarktwagentje gevuld met parkietenspeeltjes. Als ik echt niet wil dat de parkiet op mijn toetsenbord gaat zitten, haal ik hem er vanaf en zet ik hem op dat karretje. Dit trucje werkt bijna altijd!  :)


TenT

Op het toetsenbord komen ze hier nooit zitten. Ik denk dat het komt omdat ze een super grote "schommel" boven de computer hebben hangen. Het is geen schommel maar een luster ze vinden het geweldig om dat te laten schommelen dus is het toetsenbord niet meer interessant dus ik denk inderdaad dat je een leuk speeltje in de buurt moet hangen.

Pippin

Voor elk dier is iets afleren zonder een wenselijk alternatief aan te bieden bijna onmogelijk. Ik heb honden nooit kunnen afleren om op de bank te zitten zonder dat ze een eigen plaats hadden waar ze wel mochten liggen. Je zou je parkiet een standaard kunnen aanbieden naast je toetsenbord en ze daar naar toe trainen...