Grasparkiet zingt niet meer.

Gestart door Vicky, december 03, 2011, 21:52:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vicky

Beste parkieten liefhebbers.

Ik heb een vraag namens mijn oma.
Zij heeft een grasparkiet van 2,5 jaar oud die sinds drie weken niet meer praat en minder speelt.
Hij opent en sluit zijn snavel steeds alsof hij geluid wil maken, maar het lijkt niet te lukken.

Ze is met hem naar de dierenarts geweest en die vond hem er goed en gezond uitzien.
Er is ook in zijn bekje gekeken (niks gevonden) en toen begon dat arme vogeltje wel te schreeuwen.

Ook is mijn opa overleden, maar dat was in mei.
Dat zou toch niet de oorzaak kunnen zijn?
Het enige wat er verder veranderd was is dat er een keer zijn snavel geknipt is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mijn oma maakt zich erge zorgen over haar Joepie.


Parkieten-Freak

Hallo Vicky, welkom op het forum.
Het komt wel eens vaker voor dat vogels tijdelijk wat stiller zijn, als ze in de rui zijn bijvoorbeeld.
Kan het zijn dat het vogeltje van je oma in de rui is, of pas in de rui is geweest?
Als de dierenarts Joepie onderzocht heeft, zout ik me nog even geen zorgen maken. Wacht rustig even af. Ik denk overigens niet dat het parkietje zo stil is omdat je opa overleden is. Dat is echt te lang geleden.


Wouter

Citaat van: Vicky op december 03, 2011, 21:52:18
Hij opent en sluit zijn snavel steeds alsof hij geluid wil maken, maar het lijkt niet te lukken.

Dit klinkt voor mij als gapen. ;)

Vicky

Bedankt voor de reacties.
Ik heb totaal geen kennis van parkieten, ik ben helaas allergisch voor vogeltjes.
Dus gapen zou goed kunnen.  ;)

Joepie is inderdaad pas in de rui geweest.
Vandaag is mijn oma ook naar een vogelkenner geweest en die denk dat het ook van de stres's komt van de dierenarts bezoek (van het knippen van de snavel).
Dat en de rui vind ik een logische verklaring.

Mijn oma is in elk geval gerust gesteld.
Bedankt.