Ik vertrouw het niet :(

Gestart door crisss17, november 30, 2011, 20:04:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

crisss17

Hallo



Ik heb sinds zaterdag mijn parkietje Blue hij is bijna  een half jaar oud en ik weet niet of hij wel helemaal gezond is.

Hij is de eerste dag vanaf de winkel bij mijn vriendin geweest die ook een super tam en brutaal parkietje heeft, daar was hij heel vrolijk en levendig met het andere parkietje.

Nu ik hem thuis heb was hij de eerste dagen wat stil en moest denk ik wennen aan zijn omgeving.

Hij springt wel vrij makkelijk op mijn hand dit was na 2 dagen al zo.

Alleen valt me op dat hij op 2 pootjes slaapt en dat poepjes in zijn veren blijven hangen.
Ook zijn Blue zijn staartveren niet helemaal mooi glad en is er vanmiddag ergens een veer uitgevallen.


Moet ik mij zorgen maken?






wrcpino

Zou in iedergeval je parkiet even door een vogelarts na laten kijken.

En waarom heb je de parkiet bij zijn maatje weggehaald?

crisss17

Omdat ik het weekend dat ik hem heb gehaald bij mijn vriendin logeerde.
En hij de volgende dag met mij mee naar huis ging.

Parkieten-Freak

Lijkt me zeker verstandig om even naar de dierenarts te gaan. Mogelijk heeft bij toch iets onder de leden.


TenT

Ik denk inderdaad dat je naar een DA/VA moet gaan.

Polemia

Citaat van: crisss17 op november 30, 2011, 20:04:43
Alleen valt me op dat hij op 2 pootjes slaapt en dat poepjes in zijn veren blijven hangen.
Ook zijn Blue zijn staartveren niet helemaal mooi glad en is er vanmiddag ergens een veer uitgevallen.

Hallo,
Wat bedoel je precies met "hij slaapt op 2 pootjes" hij heeft er toch maar twee :-\?
En kan het misschien zijn dat hij in de rui is?

gr Polemia

hillie

Een gezond parkietje slaapt op 1 pootje ( alle vogels vogels mij).
En met de kop in de veren.
Dus als een parkietje op 2 pootjes slaapt dan is dat een teken van ziekte.
Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen van parkietjes die continu op 2 pootjes slapen.

En als hij in de rui is kan je dat zien, doordat je overal veren ziet liggen.
Want dan krijgt die een nieuw verenpak.

Polemia

Zie, dat bewijst dat ik (nog) niks van parkietjes weet... :-[ Maarja van fouten maken leer je  ;)