HELP nestkastje omgevallen met parkiet

Gestart door essie, november 30, 2011, 10:11:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

essie

Hallo allemaal,

Ik heb sinds de zomer een voliere met 6 parkietjes en 2 valkparkieten. Ik heb 2 maanden geleden nestkastjes opgehangen, eigenlijk ook vanwege de komende winter. nu zag ik vanmorgen dat er een was gevallen (maar een halve meter gelukkig want hij is blijven hangen in een bakje eronder) Maar toen ik hem terug wilde hangen zag ik dat er een parkietje in zat met 4 eitjes !!!
Parkiet ongedeerd, eitjes heel, maar ze lagen natuurlijk verspreidt door het kastje en ik weet niet hoe lang precies (in ieder geval gister hing t hokje nog) Het was mij wel opgevallen dat de parkieten veel in en rond de nestkastjes zaten maar dit had ik niet verwacht met de aankomende winter, en ze zijn nog maar amper 6 maanden oud.
Wat nu?

Groetjes Es

Wouter

Het is echt absoluut niet aan te raden om nestkastjes op te hangen tegen de kou! Parkieten zien de nestkastjes als nestgelegenheid en zullen dus eitjes gaan leggen. Behalve dat de winter veel te koud is om te broeden zijn je parkietjes ook veel te jong en heb je je duidelijk nog niet ingelezen over broeden. Zolang er een plaats is waar ze beschutting vinden tegen de wind (bijvoorbeeld een nachthok) kunnen parkieten zich prima warm houden. Haal de nestkastjes dus z.s.m. uit de volière!

essie

OK, ik haal ze er meteen uit! bedankt, groet es