Groene kooi!

Gestart door Nadine, november 29, 2011, 14:15:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nadine

Hallo allemaal,

Ik weet niet zeker of het mag, maar ik wou even een leuk idee met jullie delen.
Ik heb zojuist de kooi helemaal ingericht met treurwilgen takken en ze vinden het echt geweldig om hiermee bezig te zijn!







In het begin vonden de grasjes het eng, en heel spannend maar nu een uurtje later zitten ook zij erin te klimmen en knabbelen, erg leuk gezicht en een fijne bezigheid voor ze!  ;D ;D

Kleintjes

Ziet er leuk uit :D Ziet er wel erg krap uit, of is dat gezichtbedrog?

Ik zal je moeten teleurstellen, treurwilg is giftig.

Ik kan de site helaas niet quoten, dus ik geef je 'n link: Klik Zoals je kunt zien als je klikt is de site van 'n Dieren Kliniek. Er bestaat veel verwarring over de treurwilg, maar min tip: Vertrouw je 't niet, gebruik 't dan niet ;) Dan zit je altijd goed.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

TenT

Ziet er inderdaad leuk uit.

Parkieten-Freak

Inderdaad, zoals Kleintjes opmerkt bevat de bast van de treurwilg stoffen die voor papegaaien en parkieten niet gezond zijn.
Geen nood, want je kunt dit ook gewoon met fruitbomenhout doen. Helaas hebben de takken op dit moment geen blaadjes maar dat komt in het voorjaar wel weer.
Je zou nu eventueel fruitbomentakken kunnen versieren met wat takjes (samengebonden) peterselie, golliwoog, basilicum of andere groene kruiden. Staat ook leuk en het is nog gezond ook!
Verder vind ik het een leuke tip, Nadine!


Nadine

Ow jeejtje! ik ging er van uit dat alle wilgensoorten eetbaar waren, wat stom zeg!
heb ze er maar gelijk uit gehaald, ik wist wel van me werk dat zo ie zo bij wilgen er stoffen in zitten die niet goed zijn voor dieren, maar niet zo danig dat ze er echt ziek van zouden worden, zeg maar!

Maar goed de kooi is ondertussen weer kaal, wie weet binnenkort maar wat kruiden er indoen dan inderdaad, dat is ook leuk!  ;D

En het leek wel wat krap ja, maar onze kooi staat altijd open voor ruimte  ;D en het viel ook nog wel mee in de kooi hoor  ;)