Hulp nodig bij eerste nestje.

Gestart door Eryssa, november 23, 2011, 21:05:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eryssa

Hallo,

Ik ben Eryssa en ik heb een maand of 2 geleden besloten om eens een nestje te kweken met mijn 2 parkietjes Lola en Dany. Ik had alles doorgelezen over het broeden op Parkieten Freak en heb gelijk de dag erop een broedkastje gekocht en al het extra's dat er bij komt.

Ik heb het broedhokje er ongeveer 3 weken in gehad, de vogeltjes waren wel een beetje bang maar uiteindelijk gingen ze af en toe toch kijken! Na een paar weken heb ik het (Stom genoeg) snel opgegeven, Ik heb toen de 2 bij onze andere vogeltjes gezet (3 anderen). Tot mijn grote verbazing zag ik 18-11 een eitje in het broedhokje (Aangezien we nog niet tijd hadden om het gat van de kooi dicht te maken). Zo snel mogelijk heb ik toen mijn 2 vogeltjes weer apart gezet, zodat ze rust en privacy zouden krijgen.

19-11 is het tweede eitje geboren, en ik merkte al snel dat het vrouwtje niet veel in het broedhokje zat, de volgende dag kwam ze er bijna niet uit, heel af en toe. Ook savonds zat ze druk in het broedhok te broeden.

Maar nu komt het (misschien) probleem ik merkte dat 1 eitje in een hoekje zat, en ook zag ik haar niet op dat eitje zitten wanneer ze in het broekhok zat. Dus ik neem aan dat het eitje nooit bevrucht is geweest. Ze zit op dit moment elke dag in het broedhokje en komt er af en toe uit om haar behoefte te doen. En nu komt het volgende probleem, ze heeft nu vandaag 23-11 een derde eitje gelegd. Maar ik heb gelezen dat ze normaal gesproken om de dag leggen, is dit allemaal wel in orde?

Alvast heel erg bedankt,
Eryssa.

BudgieMe

Er kan soms wat langer tussen zitten en of het wel of niet bevrucht is kan je pas na een week goed broeden zien, ook zij weet dit niet.

speedyfoon

Beste Eryssa
Ik ben ook voor het eerst met mijn parkietjes speedy en alice aan het broeden.
Alice legt om de dag een ei maar natuurlijk kan het ook iets langer duren.
Inmiddels heeft alice al 5 eitjes gelegd en de eerste is misschien wel onbevrucht.
Die ligt namelijk al 2 weken maar ik zie alleen nog maar iets geeligs in het ei.
Maar het belangenrijkste is dat je vogeltje geen pijn heeft of dat ze het wel leuk vind.
Wees niet ongerust en veel succes verder nog
Groetjes
Astrid
8)