Bloedend nageltje

Gestart door vanhunnikj, november 19, 2011, 10:03:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

vanhunnikj

Hallo parkietenliefhebbers,

Chico is net met z'n nageltje tussen de tralies in zijn kooi gekomen en heeft hierbij een groot stuk van z'n nageltje afgescheurd. Tot ongeveer 1 a 2 mm van zijn pootje. Eerst bloedde het best erg, na 15 min stolde het en nu, als hij er af en toe aan zit bloed het weer een beetje.

Hij is verder nog wel vrolijk en actief, heb m om te rusten in de kooi gezet.

Is afwachten nu het beste of kan een parkietje maar heel weinig bloed verliezen?

Gr.

Joey


Mars

Een beetje een laat antwoord, als je je vraag al om 10.00 uur hebt gesteld, maar toch :) :

Parkietjes kunnen zeker een hoop bloed verliezen (relatief gezien, ze zijn maar klein natuurlijk) en het is belangrijk het gedrag van je vogeltje in de gaten te houden als hij bloedt of gebloed heeft. Als je vogeltje erg rustig wordt is dat geen goed teken.

Een bloeding moet eigenlijk zo snel mogelijk gestold worden: een van de tips is een pootje even in de bloem te stippen.
Houd de komende dagen ook je vogeltje even in de gaten: als hij steeds aan zijn pootje gaat zitten, of als het wondje weer open gaat dan kun je beter even bij de vogelarts langs: die kan dan het wondje behandelen (nageltje afknippen/lijmen/dichtbranden enz.).
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

vanhunnikj

Hallo Mars,

Toch hartstikke bedankt voor je reactie.

Het gaat erg goed met Chico, is druk aan 't babbelen en houdt z'n pootje met rust. Toch is 't fijn te weten waar in het (hopelijk niet voorkomende) gevolg op gelet moet worden!

De zak bloem staat in ieder geval bij de kooi ;)

Bedankt!