bloedend grasparkietje

Gestart door blue rock, november 16, 2011, 16:32:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

blue rock

hallo,,

ik heb een grasparkiet blue rock,
maar iemand was vergeten de kat weer naar boven te doen >:(
dus de kat sprong vannochten (gelukkig was ik wakker en hoorde ik het) tegen de kooi opgesprongen, kooi omgevallen, onderkant van het hok af. ik stond binnen 2 seconden beneden meteen de kat gepakt en naar boven gedaan, parkiet zat gelukkig nog gewoon in de kooi, maar bloedde, het is gestopt, hij heeft een doek om z'n kooi heen zodat hij rust krijgt. hij doet niet raar fluit weer vrolijk, maar heeft tog aardig wat verloren en aangezien een parkiet niet veel bloed heeft schok ik toch best wel. heeft dit nog verdere genceqenties? of is het gewoon goed?

groeten jessica

MissDorien

Gewoon goed in de gaten houden, als je parkietje nu nog levendig is zal het allemaal wel loslopen.
En voortaan nog beter opletten waar de kat zich bevindt!

Moppers

Beten en krabbels van katten kunnen flink gaan ontsteken. Ik zou je parkietje voor de zekerheid na laten kijken door een dierenarts. Wellicht dat een antibioticum kuurtje nodig is om te voorkomen dat de wond gaat ontsteken.

TenT

Citaat van: Moppers op november 16, 2011, 17:03:55
Beten en krabbels van katten kunnen flink gaan ontsteken. Ik zou je parkietje voor de zekerheid na laten kijken door een dierenarts. Wellicht dat een antibioticum kuurtje nodig is om te voorkomen dat de wond gaat ontsteken.

Ik denk dat dit het enige is wat je momenteel kan doen.

Parkieten-Freak

Is de parkiet gewond geraakt door een beet van de kat of door de omvallende kooi?
In dat laatste geval zou ik even afwachten mits de parkiet verder "normaal" gedrag vertoont en de wond niet meer bloedt.
Als de vogel gebeten is, dan inderdaad even contact opnemen met de dierenarts.


Moppers

CiteerIs de parkiet gewond geraakt door een beet van de kat of door de omvallende kooi?
Oh ja, door de kooi kan natuurlijk ook. In dat geval hoef je je niet zo'n zorgen te maken over de bacteriën op de nagels en tanden van de kat...

TenT

Ik zou toch geen risico's nemen als je het niet 100% zeker weet zou ik toch naar een DA gaan.

blue rock

#7
Hé, bedankt,
Ik denk door de kooi want de kat zat verstopt onder de bank, hij was geschrokken van de klap.
Ik heb een stenen katje aan mijn kooi zitten, daar praat hij altijd tegen maar daar is het oor van af gebroken,
Misschien is het daarvan?

Hij is in ieder geval nog springlevend en weer heel vrolijk.
Gisteren was hij nog boos nu ook niet meer.

We hebben de kat ook alleen beneden als we tv kijken. Als ik naar bed ga neem ik hem weer mee.
Maar mijn moeder zei dat ze hem wel mee naar boven zou nemen.
Dus wie hem uiteindelijk mee naar boven heeft genomen weet ik niet,
Nu komt de  kat niet meer beneden.

Berichten samengevoegd, Gr PF