ziek???

Gestart door pietjeamersfoort, november 15, 2011, 17:21:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pietjeamersfoort

hoi allemaal,
ik heb een vraag. Mijn eerste parkietje was 8 maanden en viel toen dood uit de lucht. Nu heb ik een nieuwe, hij is nu 9 maanden. Ik lees dat een symptoom van ziek zijn staartwippen is... nu is het zo dat mijn parkiet dit eigenlijk altijd doet. Je ziet het vooral als hij stil zit op zijn stok. Als hij op je hand zit doet hij dit niet. Hij eet en drinkt goed, speelt nog steeds en zit veel te kletsen. We zijn wel een keer naar een dierenarts geweest, deze vertelde me dat hij gezond is maar door de verhalen die ik hier lees over dierenartsen weet ik het niet zo zeker meer. ???

Groeten Kim

TenT

Mijn parkieten doen dit niet. Maar als je je niet op je gemak voelt kan je misschien eens naar een andere dierenarts gaan of nog beter een vogelarts.

P.S. Geduld: Je vraag is nog maar 2 uur geleden gepost de kans dat je dan al geholpen bent is klein zeker in het geval van een mogelijk zieke parkiet.

Moppers

Bij veel gezonde parkietje zie je de staart wel een beetje meebewegen op het ritme van de adem, vooral als ze een dutje doen. Maar dan is de beweging wel heel klein.
Staartwippen en veel heftiger bewegen van de staart, daarbij beweegt het puntje wel 1 of meer centimeter heen en weer.

Heb je met die informatie nog steeds het idee dat jouw parkietje aan het staartwippen is?

pietjeamersfoort

Dank jullie wel voor de reacties!
Ik denk dat zijn staart inderdaad mee gaat met zijn ademhaling.
Ik heb nu sinds een week de verwarming aan en het werd toen iets erger.
De lucht was erg droog ik heb nu schaaltjes met water op de verwarming staan,
En het is nu al minder. Ook hoest en niest hij minder!
Groetjes Kim