Eigenwijze Parkiet

Gestart door ageeth, oktober 24, 2005, 20:59:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ageeth

Wij hebben Poekie nu zo'n 9 maanden bij ons in huis en ze wordt verwend als een
prinsesje met een Parkietenboom, spiegeltjes, speeltjes, lekker eten (dat wat ze kent dat eet ze en heb ik een stukje appel nou dat wordt de hele dag argwanend
bekeken.
Maar toch wil ze niet echt tam worden we kunnen haar wel aaien en een kusje geven, maar echt iets terug doen ho maar.
Wij werken wel allebei maar zodra we thuis zijn doen we de kooi open en praten met haar en spelen met d'r. (wel is de radio de hele dag aan)
Ik merk wel aan Poekie dat ze blij is al we thuis zijn maar echt spontaan
heen en weer wippen of luidkeels ons begroeten is er niet bij.
Op je vinger zitten is ook van korte duur en ik weet wel dat je ontzettend maar dan ook ontzettend veel geduld met een parkiet moet hebben.
het enige waar ze mee speelt is haar spiegeltje, uiteraard zit ze wel in de parkietenboom en daar schreeuwt ze en keuvelt ze.
Ook vliegt ze wel een rondje maar ze gaat nergens zitten of ze moet even de weg
kwijt zijn.
Ik zit vaak naar haar te kijken en dan wil ik haar wel knuffelen maar dat gaat helaas niet.
Mijn man is meer ongeduldiger dan ik die wil maar dat Poekie bij hem komt zitten
en meer speelt ik heb zo iets als dat komt vanzelf wel maar na 9 maanden ....
Misschien hebben we haar te veel haar zin gegeven want als ze iets niet wilde
dan deden we dat ook niet.
Ook kan ze ons aankijken met zo'n eigenwijs koppie van dat moet ik niet of dat doe ik niet.
Maar ik ben zo blij dat we haar gekocht hebben ze is wel heel lief hoor en als
ze lekker zit te keuvelen dan kan ik daar echt naar luisteren.
Wat is ze eigenlijk toch een hartediefje
Dit wilde ik even kwijt maar als er nog meer mensen zijn die zo'n parkiet hebben
dan hoor ik het erg graag
Gr. Ageeth en Poekie



Sara

Ik heb 4grasparkietjes.Het eerste grasparkietje dat ik kocht,was ook een erg eigenwijs mannetje.Ik mag em kussies geven,en hij komt goed op mijn schouder en vinger maar hem aaien mag ik niet en als hij honger heeft moet hij eten in z'n kooi,is hij moe of humeurig dan zit het hem tegen.Best wel grappig dat ze zo eigenwijs zijn.Dat is nu een echte eigenschap van die beestjes.
Ik vind het best leuk zo'n eigenwijs kereltje in huis :D

groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

janneke

Hoi, mijn parkiet Casper wordt ook niet heel erg tam. Hij eet wel uit mijn hand, en af en toe doen we tikkie, dan mag ik zijn pootje aanraken. Karel is daarentegen wel tam, komt op mijn hand zitten, ik mag hem aaien, ik krijg kusjes en als hij goede zin heeft geeft hij mij eten!!!  :o  
Ik moet zeggen dat ik het zo prima vind. Ze hebben het volgens mij goed naar hun zin, dat vind ik het belangrijkst.
Wat bij mijn parkieten goed werkte om ze te laten wennen aan mij was routine, en geduld natuurlijk!

Groeten Janneke
Karel en Casper

Sonja

Hoi Ageeth,

Elke parkiet heeft zijn/haar eigen karakter, wat ze stuk voor stuk tot unieke diertjes maakt. :)
Zo is ook de ene parkiet net wat tammer of knuffeliger dan de andere.
Ik heb er zelf twee, en ze zijn ook heel verschillend. De een (Joepie) is zo ontzettend tam, daar kan ik echt letterlijk alles mee doen, hij is nergens bang voor. Ik mag hem zelfs over zijn ruggetje en staart aaien, zijn pootjes aanraken, en kroelen vindt hij helemaal geweldig, al moet hij er wel voor in de stemming zijn. ;)
De andere (Pucky) is ook heel erg tam, maar net ietsje minder dan Joepie, ze heeft duidelijk een ander karakter, en ik vind dat heel leuk om te zien.
Ze is pas ziek geweest (nu gelukkig weer beter  :) ), en sindsdien is ze veel meer gediend van een knuffelpartijtje dan voorheen.

Belangrijk is dat je je parkiet neemt zoals ze is, (maar dat doe je al) ;)
Forceer niets, dan bereik je het meeste.

Veel plezier met Poekie! :)

Groetjes, Sonja.