Een tweede parkiet

Gestart door pirusje, november 14, 2011, 20:00:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pirusje

Dag beste "Parkieten-freaks"

Het is al een tijdje geleden dat ik op dit forum ben geweest, maar ik zou graag voor een vriendje/vriendjes willen zorgen voor mijn parkiet. Alleen heb ik hierover enkele vragen. Mijn parkiet is namelijk 3,5 jaar oud en ik weet niet als het goed voor hem zou zijn voor in een andere kooi te zitten en er een maatje bij te hebben. Ik heb vorig jaar een grote kooi gekocht voor mijn parkiet (zie bijlagen), maar hij moest er niet van weten. Hij at niet meer en na enkele dagen heb ik hem terug in zijn oude kooitje gestopt. Omdat hij nu alleen zit, en ik momenteel niet veel tijd voor hem heb, had ik dus gedacht aan een vriendje, maar deze zou dan samen met Koko in die grote kooi zitten. Daardoor rijst de vraag, als het wel zo slim zou zijn om Koko terug in die grote kooi te zetten. Evenals vraag ik mij af als Koko zo'n nieuw vriendje wel zou apprecieren, en zoja, als ik er dan 1 of 2 zou bijzetten en als het uitmaakt of het mannetjes of vrouwtjes zijn. Ikzelf denk dat mijn kooi groot genoeg is voor en 2 extra parkietjes maar hiervan ben ik ook niet heel zeker. De kooi is (h)73*(l)50*(b)30.

Hopelijk kunnen jullie al mijn vragen beantwoorden  ;)


Alvast bedankt

Matthieu Sergeant

[verwijderd door de beheerder]

hillie

Als je kooi opnieuw inricht dan kan je parkietje met een nieuw parkietje er in.
Want ziet die het niet als zijn Territorium.
In die kooi kunnen wel 2 parkietjes.
Wij hebben ook bijna de zelfde en hebben er ook 2 parkieten in zitten.

TenT

In de kooi kunnen inderdaad 2 parkieten. Ik raad je niet aan om 3 parkieten te nemen.(meer info via zoekfunctie) Of je een mannetje of een vrouwtje neemt hangt af van het geslacht van de parkiet die je nu hebt. Maar normaal kan je altijd een mannetje nemen. Ik denk ook dat je de kooi moet herinrichten niet omdat je oude parkiet het als zijn Territorium gaat zien maar omdat hij het er niet leuk in vond. En het probleem van niet eten? 1 goede tip: trosgierst!

pirusje

Ik heb er destijds trosgierst ingelegd maar daar moest hij niet van weten, ook hing er een schommeltje en een speeltje in.
Dus aan de inrichting van de kooi lag het niet, hij heeft er ook maar 3 dagen in gezeten.
En van dat aantal, zouden 4 parkieten in mijn kooi ook gaan of hebben ze dan te weinig ruimte?

TenT

Ik denk dat ze dan te weinig ruimte gaan hebben. Maar het hangt er natuurlijk vanaf als je parkieten alleen in de kooi moeten om te slapen hebben ze wel genoeg ruimte.

pirusje

Neen, het is voor dag en nacht, dus 4 en 3 zijn uitgesloten, gaat die kooi dan niet heel groot lijken met 2 prakietjes in?

TenT

Een kooi kan nooit te groot zijn.

pirusje

ok, als ik tijd heb zal ik er 1'tje bijkopen :)