Spetter is niet meer....

Gestart door Moppers, november 09, 2011, 14:42:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moppers

Toen ik gisterochtend de doek van de kruiperkooi haalde, zag ik Spetter niet direct. Na een paar seconden echter wel, op de bodem van de kooi, dood.
Ik ben nog nooit zo snel zo erg gehecht geraakt aan een nieuw vogeltje als bij Spetter. Het kwam dus ook erg hard aan, ik was er helemaal kapot van.

Spetter was vanaf het begin al een kneusje: een rommelig en uitgedund verenpak, klein van stuk. Afgelopen zondagochtend vond ik het eindelijk tijd om de nieuwelingen over te zetten op pellets. Zondagavond heeft Spetter nog zijn buikje vol gegeten met zaadjes uit de hand. Ik heb hem laten zien wat er nu in de voerbakjes zat. Hij was er al mee aan het rommelen. Bob at gelijk weer pellets en voerde hem af en toe. Maandagavond wilde ik dus even streng zijn, dinsdag kon hij eventueel weer een handje zaadjes krijgen. Maar daar was het ventje kennelijk niet tegen opgewassen.

Ik heb Bobs nepeitje maar weggehaald. Ik vind het zo sneu voor haar, zit ze wéér alleen.
Voorlopig geen kneusjes meer in huize Moppers, ben er even helemaal klaar mee.

Blue

Begrijp je verdriet hoor... Maar onthou altijd dat je de kneusjes wel de allerbeste thuis wil/kan bieden en dat siert je.
Sterkte met het verlies, ook voor Bob.

Knuffel van ons xxx

TenT

Wat erg om te horen (lezen)! En ook wel erg voor Bob. :( Ik wens je nog veel sterkte.

Maaike*

Ach jeetje...en die naam klinkt nog wel zo vrolijk.

Sterkte ermee Moppers.

martinekl

bah naar zeg, sterkte met het verlies.

Kleintjes

Jeetje meid...

Zit je echt niet mee met de beesies  :'(
Ook namens ons alle 8 veel sterkte met 't verlies van Spetter, de echte spetter.

Hij heeft wel 'n mooie tijd gehad, in 'n liefdevol thuis met lieve vriendjes. Hij is niet alleen geweest in zijn laatste periode, maar in goed gezelschap.

Kan me voorstellen dat je 't wel even gehad hebt met kneusjes, dat had je voor Spetter al.

Veel sterkte en liefs meissie *knuffel*
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

inge

Namens mij ook heel veel sterkte gewenst.

wat jammer dat spetter er niet meer is :(
En ook voor Bobje,hoop dat het met haar goed gaat!
Dat ze haar vriendje niet teveel mist.
En stiekem hoop ik toch dat ze terug een vriendje krijgt (ook al ben je er nu niet klaar voor).
Dat heel goed te begrijpen is!

veel sterkte,
Liefs

Pterix

Ik leef helemaal met je mee. Vandaag is onze Pterix dood gegaan. Het is echt een steen in mijn buik. Kan het niet geloven. Hij was 11 jaar bij ons

sterkte jolande

TenT

Citaat van: Pterix op november 09, 2011, 18:00:52
Ik leef helemaal met je mee. Vandaag is onze Pterix dood gegaan. Het is echt een steen in mijn buik. Kan het niet geloven. Hij was 11 jaar bij ons

sterkte jolande

Veel sterkte!

hillie

Sterkte met het verlies van Spetter.
Al zijn ze nog maar kort bij je, toch hech er heel snel aan zo beestje.

Loeky

Veel sterkte!
Wel heel lief en goed van je dat je kneusjes
opvangt! Spetter heeft in ieder geval een
superleven bij je gehad!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Parkieten-Freak

He jakkes, het zit ook niet mee he? :-[
Heel veel sterkte met het heengaan van Spetter. Ook ik hoop van harte dat je doorgaat met het opvangen van "kneusjes", fantastisch dat je dat doet!
Spetter heeft in ieder geval een fijne tijd gehad bij jou, daar ben ik van overtuigd!


Moppers

Dank jullie allen voor de lieve woorden, daar heb ik veel steun aan.

Bob zal inderdaad wel een nieuw maatje krijgen, maar er komen voorlopig even geen kneusjes in huis. Ik moet ook aan mijn hart denken ;)

Taz

Gossie zeg... het zit ook niet mee ook.... Arm Bobje...

Toch maar even een weddenschap... Als er nu een kneus op je pad komt....???

Sterkte er mee!

Moppers

#14
Een weddenschap over de rug van mijn dieren? Ik ben een erg nuchter persoon en ik hou van groffe humor, maar daar doe ik niet aan.

Als er nu een kneusje op mijn pad komt, dan heeft dat kneusje pech. Ik moet ook een beetje aan mijn hart denken ;)

Maaike*

Kan ik me goed voorstellen. Soms is er ook gewoon een grens aan het 'helpen' van kneusjes. Dat geldt net zo goed in de grote mensenwereld. Niet dat je ze moet laten barsten, maar je kunt niet de hele wereld op je schouders nemen ten koste van jezelf...

Kleintjes

Ben 't met Maaike en jezelf eens, ergens is 'n grens.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Taz

Citaat van: Moppers op november 23, 2011, 21:20:42
Een weddenschap over de rug van mijn dieren? Ik ben een erg nuchter persoon en ik hou van groffe humor, maar daar doe ik niet aan.

Ai, mijn opmerking valt verkeerd... Was niet de bedoeling! Excuses hiervoor!  (bedoelde er mee te zeggen dat ik de indruk heb dat het jou heel veel moeite zal kosten om een kneusje te laten voor wat het is...)