Hoofd zitten

Gestart door Diaantje1972, november 06, 2011, 19:54:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Diaantje1972

Hallo allemaal, wie kan mij helpen? Mijn parkietje, een schat van een beessie en erg tam, vliegt constant op mijn hoofd, word er helemaal gek van. Hoe kan ik hem dit afleren? Ook heb ik het idee dat hij verliefd op me is of zo, het is net een levende broche, haha. Zit steeds op mijn borst en geeft me soms eten. Wat kan ik hieraan doen? Groetjes, Diaantje.

Nadine

#1
Hallo Diaantje,

Dat hij steeds op je hoofd gaat zitten is een teken van dominantie dan staat hij boven jou en is hij dus eigenlijk jou de baas, sommige mensen gebruiken dit om ze makkelijker tam te maken, andere vinden het niet zo erg, en wat ik van jou begrijp vind je het niet zo fijn.

Wat je aan zijn gedrag kunt doen is een ander vriendje voor hem erbij kopen, wat ik van jou beschrijving opmaak is dat hij jou is gaan zien als zijn partner, dit gebeurt vaak bij vogels die alleen gehouden worden. Vogels zijn namelijk solitaire dieren en leven in groepen, daarom is het eigenlijk belangrijk om ze met 2 te houden en als je er dan toch 1 hebt om hem zo veel aandacht te geven dat hij ook niks te kort komt. Dat hij jou ziet als zijn partner is op zich niet erg, mits je hem voldoende aandacht geeft waardoor hij niet eenzaam word anders heb je kans op gedragsproblemen zoals veren plukken.

Als je dit gedrag wilt verminderen kun je dus opzoek gaan naar een vriendje voor hem. (2 mannen of een man & pop gaan het beste samen)
Hij zal dan meer naar het andere vogeltje toe gaan trekken, maar als je hem nog genoeg aandacht blijft geven en je nieuwe vogeltje ook blijven ze goed tam  ;)

Hoop dat je hiermee je antwoord hebt :D