Ons nieuwe vriendje!

Gestart door Lola2011, november 05, 2011, 20:58:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lola2011

Dag allemaal,

Omdat jullie zo snel en lief reageerden op mijn vorige berichten met betrekking tot ons eerste grasparkietje, wat helaas maar een dag heeft geleefd, toch even het volgende fijne nieuwtje:
We hebben vandaag een nieuw schatje opgehaald! Het is een dotje! Ze lijkt al tam, stapt zo over op mijn vinger en heeft de halve avond al bovenin de grodijnen knarsend naar ons zitten gluren.
Ze zit wel wat stil en ik heb haar nu weer naar de kooi begeleidt waar ze ook heel rustig, knipperend met haar oogjes,  naar me zitten kijken. Ik ben wel wat overbezorgd misschien naar aanleiding van onze ervaring van deze week (is ze niet te stil ;)), maar we zijn dolblij met haar (of hem, dat moet nog blijken).

Ik post een foto als ze iets meer gewend is, ik wil haar nu nog geen geflits aan doen.

Groetjes

Loeky

Hallo,
Ik las het net van het andere vogeltje dat dood is gegaan.
Wat naar zeg en wat een slechte dierenwinkel. Heb je wel
geld gekregen of een tegoedbon? Fijn dat je weer een nieuwe
parkiet hebt. Ik koop altijd mijn dieren via een kweker of adoptie
via dierenbescherming. Ik hoop niet dat er meer zieke dieren in
die winkel waren anders is het misschien iets voor de diereninspectie
van de dierenbescherming.

Hoe gaat de parkiet heten?
Het gaat hem heel goed!

Groetjes ook van Doeky en Happy mijn schatjes
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Parkieten-Freak

Veel succes Lola met je nieuwe parkietenvriend(innet)je!  ;)


TenT

Veel plezier met je nieuwe gevleugelde vriend.

Blue

Veel geluk met je nieuwe vriendje!

Ik herken wel wat je beschrijft van een beetje stil zitten en wat met de oogjes knipperen, dat doen ze hier ook! (heb ze nu 4 dagen).
Soms lijkt het wel dat ze moe worden van mijn gepraat.. of eerder wat gehypnotiseerd.  :D Ze zitten dan zo wat te luisteren en de oogjes vallen een beetje toe.

Denk dat het wel oké is, ze zijn in elk geval niet bang, kan me niet echt voorstellen dat een bange parkiet met een gerust hart even z'n oogjes toe doet.

Geniet ervan!

Lola2011

#5
Citaat van: Loeky op november 05, 2011, 22:04:19
Hallo,
Ik las het net van het andere vogeltje dat dood is gegaan.
Wat naar zeg en wat een slechte dierenwinkel. Heb je wel
geld gekregen of een tegoedbon? Fijn dat je weer een nieuwe
parkiet hebt. Ik koop altijd mijn dieren via een kweker of adoptie
via dierenbescherming. Ik hoop niet dat er meer zieke dieren in
die winkel waren anders is het misschien iets voor de diereninspectie
van de dierenbescherming.

Hoe gaat de parkiet heten?
Het gaat hem heel goed!

Groetjes ook van Doeky en Happy mijn schatjes



Ik heb mijn geld teruggekregen, ik wilde geen nieuwe parkiet van die winkel. De nieuwe gehaald bij een kweker, en ze heet Lola (de vorige die 1 dag geleefd heeft eigenlijk ook, maar mijn dochter was zo dol op de naam dat ik maar een oogje toegeknepen heb).
En het is een schatje, maar ik heb na de vorige ervaring, toch de neiging om iedere minuut alles te checken.

Lola2011

Lola zit dus druk knarsend in de kooi, als mijn dochter druk met de treinen aan het spelen is, tsilpt ze er lustig op los (is dit een teken van tevredenheid?).

Verder eet ze goed van de trosgierst, wel zit ze steeds op hetzelfde stokje.

Net hing er een poepje aan haar kontje, welke ze er zelf met haar snaveltje af heeft gehaald, ze leek het zelfs op te eten, is dat normaal?

Toch ben ik nog wel een beetje huiverig om wat er allemaal mis kan zijn.

Ik kan nog niet zien of ze een pop of man is, is ze dan te jong? De kweker zei dat ze lang genoeg uit het blok was (hoe lang zei hij niet, dus ik weet niet precies hoe oud ze is). Echter heb ik dit keer dubel zo goed opgelet op schoon kontje, heldere ogen, net verendek en ze vloog vrolijk rond in de voliere. Verder eet ze helemaal zelfstandig, knarst ze, maar ze laat soms ook haar oogjes dichtvallen, is dat soms vermoeidheid?

Ik moet zeggen dat ik de hele dag op dit forum zit te lezen, en dat me dit niet al te gerust maakt, ik voel me net weer als toen ik zwanger was, toen was ik ook zo snel beinvloed door alle horrorverhalen ;)

Wel erg fijn dat iedereen zo betrokken is en snel reageert!

Blue

Knarsen is vaak een teken van tevredenheid toch?

Wel grappig wat je zegt over zwanger zijn en je zorgen maken en googelen etc. Op dezelfde manier kan je je nieuwe parkietje misschien ook bekijken.
Moe zal ze sowieso wel zijn; ze is nog jong, baby 's slapen ook veel ;). + de hele verhuis en nieuwe woonst is natuurlijk een grote aanpassing.

Met die poepjes had ik hetzelfde, maar nu na 3 dagen lijkt alles in orde! Het is volgens mij van de stress.

Geef je parkietje voldoende rust, dat helpt zeker. 's Avonds leg ik een doekje op hun kooi, dat vinden ze wel rustgevend.

Wel goed dat je ze zo goed in de gaten houdt, komt vast wel goed :)