Is Fred een kruipertje of is hij gewoon z'n staart kwijt? -foto's.

Gestart door Blue, november 04, 2011, 21:53:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Blue

He beste mensen,

Ik heb hier de laatste tijd veel zitten lezen en bedacht me ineens dat het misschien niet normaal is dat Fred geen lange staartpennen heeft?
Enkele vraagjes;

1. Ik dacht eigenlijk dat dit kwam doordat hij nog jong is, maar heb ik het mis?

2. Ik heb al veel gelezen over de kruipersziekte, maar kunnen jullie misschien even m'n foto's bekijken en jullie mening geven?

3. Misschien hebben jullie nog tips waaraan ik zou kunnen herkennen of Fred een kruiper is?

Het maakt me absoluut niet uit als Fred een kruipertje zou zijn, maar wil het gewoon graag weten.

Volgens mij zien z'n vleugels er wel goed uit... ik vertrouw nu een beetje op jullie ervaren mening!


Ben nu al zooo gek op m'n parkietjes... echte hartedieven zijn het.  :)

[verwijderd door de beheerder]

Moppers

Op de bovenste foto zie ik een parkietje dat een kruipertje zou kunnen zijn, maar ook heel goed een jong parkietje met een flinke rui. Op de tweede foto zie ik absoluut geen kruipertje: de vleugelpennen zien er netjes uit.
Waarschijnlijk is hij gewoon flink in de rui en heeft hij daarbij al zijn staartpennen laten vallen. Het is niet ongewoon dat een parkietje tijdens de rui even een erg korte staart heeft. Het duurt even voordat de nieuwe veren aangegroeid zijn tot de juiste lengte. Dat hoeft ook niets met leeftijd te maken te hebben. Bij mij komt het bij de volwassen parkietjes ook wel eens voor dat ze ineens geen staart meer hebben door de rui en dat groeit dan vanzelf weer terug.

lovesbudgies

CiteerWaarschijnlijk is hij gewoon flink in de rui en heeft hij daarbij al zijn staartpennen laten vallen. Het is niet ongewoon dat een parkietje tijdens de rui even een erg korte staart heeft. 

Dit denk ik ook, het lijkt mij geen kruipertje. Vooral jonge parkietjes lopen nog weleens zonder staartje rond.

Blue

Oké, bedankt voor jullie mening! De eerste foto was van de eerste dag dat ze hier waren, toen zagen ze er eigenlijk heel anders uit dan nu... positieve veranderingen  :).

Hij vliegt ook, weliswaar momenteel nog IN de kooi, maar heb 't nu gisteren gezien.

Hoop dat hij snel een mooie, nieuwe staart krijgt.

Liefs!