Vriendje of Vriendinnetje??

Gestart door ChildoftheWestwind, november 03, 2011, 21:07:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ChildoftheWestwind

Hoi!

Voor mijn 3 jarige parkiet heb ik een maatje gekocht. Die is nu ongeveer 8 weken oud. Nou ben ik alleen heel erg nieuwsgierig of ik nou een vriendje of vriendinnetje voor hem gekocht heb! :o Ik had al gezien dat het heel moeilijk te zien is bij jonge parkieten en dat het ook een veel gestelde vraag is op dit forum. Helaas kan ik vaak de foto's van anderen niet openen (er staat dan zo'n wit vakje met rood kruisje) dus kan ik niet goed vergelijken. Ik weet ook dat je het eigenlijk pas zeker weet als ze zo'n 3 maanden oud zijn, maar ik ben echt TE nieuwsgierig hahah dus ik hoop dat jullie eens kunnen kijken? Ik heb geprobeerd duidelijke foto's te maken, maar het was al een beetje donker dus heb moeten flitsen. Hoop dat de kleuren toch een beetje kloppen.

Hij vond de camera trouwens erg leuk, hij begon tegen de flitser te praten en na elke foto maakte hij een mooie pose met z'n koppie haha! Ik noem 'm trouwens steeds "Hem, hij, ventje" enzo omdat ik zelf dacht dat het een mannetje was/is. Wat ik ook hoop trouwens, heb 'm Scotch genoemd en dat vind ik toch echt een mannetjes naam haha.

Groetjes Maaike, Whisky en Scotch. :)

[verwijderd door de beheerder]

inge

Hoi, volgens mij ook een mannetje,wat een mooi parkietje :) veel succes ermee!!

TenT

Lijken wel 2 verschillende parkieten. Ik denk dat het een mannetje is.

ChildoftheWestwind

Ja een paar foto's heb ik met flits en een paar zonder gedaan, dan lijken de kleuren inderdaad ook heel verschillend.
Bedankt alvast voor de reacties. Hoop dat het inderdaad echt een mannetje is.
Nog andere mensen die een idee kunnen geven?

CherryxBudgie

Hee,

Ja, volgens mij is Scotch een echte man, aan de lichtblauwe neusdop.. Soms dacht ik een beetje paarsachtig, maar voor mij is het wel zeker dat je een jongentje hebt :)

Greetz, Cherry.

Hellen1970

Inderdaad een heel vogeltje. Maar nu begin ik ook te twijfelen over Tojo, mij is verteld dat het een vrouwtje is (ze is nu 8 weken) Maar als ik de foto vergelijk met de foto van deze mooie vogel lijkt te kleur van de neusdop bij een foto hetzelfde... dus mag ik ook vragen wat jullie denken?

[verwijderd door de beheerder]

*wendy*

Vanwege de lichte kleurslag is het wat lastiger te bepalen, zeker nu zij nog zo jong is.. Het lijkt echter wel een vrouwtje!

Hellen1970


Wouter

Scotch is overduidelijk een man, en Tojo lijkt mij inderdaad een pop.

Maaike*

Citaat van: Wouter· op januari 09, 2012, 19:15:22
Scotch is overduidelijk een man, en Tojo lijkt mij inderdaad een pop.

Mijn idee. Ben van Tojo ook aardig zeker dat het een popje is.

Hellen1970

Dan spreken we haar goed aan met ze  ;D hopelijk is het vriendje dat binnenkort komt een kerel. Dank voor jullie reacties.