Vieze kontjes

Gestart door Blue, november 03, 2011, 14:15:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Blue

He Hallo,

Heb mezelf al voorgesteld dus dit slaan we even over...

Maak me een beetje zorgen over onze 2 nieuwe bewoners, ze zijn hier sinds gisterennamiddag.
2 jonge grasparkietjes, Fred&Ginger.

De reden waarom ik mij zorgen maak is dus omdat hun kontjes nogal vies zijn en deze ochtend plakte er bij Ginger een strontje aan. (dit heeft ze er ondertussen wel zelf afgehaald)

Ik VERMOED dat het vooral van de stress geweest is dat ze wat slappere poepjes doen, want verder zien ze er wel goed uit!
Ze zitten niet bol, maken al lawaai en eten + drinken ook al!
Verder zijn ze ook niet paniekerig als ik bij hen in de buurt kom of m'n hand in de kooi steek.

Kunnen jullie me misschien geruststellen of wat meer info geven? Ik wil en moet ze de allerbeste verzorging geven, dus alle raad is welkom :)

Liefs!

BudgieMe

Ik denk ook dat het de stress is, mocht het na een paar dagen nog niet over zijn dan zou ik even wat ontlasting opvangen en opsturen.

Hoe ga je te werk?

Ontlasting kan je opvangen door aluminium folie op de bodem van de kooi te leggen, let op dat er geen zand of andere bodembedekking bij de ontlasting komt want dat een verkeerd beeld geven.
Vouw de folie dicht en doe het in een envelop vergezelt van een brief met zoveel mogelijk informatie over de vogel ( conditie, gedrag, leeftijd ) en wat je er eventueel al aangedaan hebt of gegeven hebt.

Je kan dit vervolgens opsturen naar;

Bijzondere dierenpraktijk "Den Horst"
Mevr. Dr. H. van der Horst
Wintelresedijk 51- 5507 PP - Veldhoven
040 - 2053097

Kosten liggen rond de 11 tot 15 euro. Als je wilt kan ze de eventuele medicijnen opsturen, dit moet je er dan duidelijk bij vermelden.
Het duurt meestal een week voor je de uitslag per post weer terug hebt, je kan ook bellen maar ze is erg druk en neemt niet op, je moet inspreken en dan belt ze terug.

Blue

Oké; super, daar kan ik zeker wat mee. Leuk dat het zo makkelijk werkt met opsturen  :D

De vogels zien er verder écht oké uit, dus ik volg gewoon jouw raad op. Hopelijk hebben we binnen enkele dagen gewoon 2 stressvrije/propere kontjes ;)

dank je!

Blue

Hoe lang zouden jullie het afwachten? Parkietjes zijn nog steeds vrolijk, eten en drinken, fluiten en fladderen.
Enkel nog een beetje vieze kontjes (geen plakkende poepjes meer in ieder geval), gewoon de veertjes rondom zijn wat groenig.

BudgieMe

Ontlasting opsturen kan sowieso geen kwaad, doe ik met nieuwe aankopen altijd,...

Blue

Ok, denk ook wel verstandig inderdaad. Ga wel eerst even navragen of ze ook voor Belgische parkietjes werken :)

Bedankt!

Blue

Even een update; de kontjes zijn ondertussen echt helemaal schoon en ook de poepjes zijn netjes. Was echt wel een beetje verhuisstress.

Bedankt!