Is mijn jonge parkietje ziek?

Gestart door Lola2011, november 02, 2011, 20:32:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lola2011

Dag allemaal,

vanmiddag mijn eerste parkietje opgehaald en ja, ik ben nu al bang dat ie ziek is.
Ik kreeg namelijk eerder die dag een mail van de winkel of hij iets langer kon blijven omdat ie nog wel heel jong was en ze nog even wilde afwacten of alles goed was, maar dat las ik pas nadat ik hem heb opgehaald.
Hij is zes weken, na thuiskomst begon hij meteen te eten en te knarsen en klom de hele kooi door. Toch lijkt het of zijn verenkleed de hele tijd is opgezet en ik zie hem duidelijk ademen. En hij zit steeds op twee pootjes, ook toen hij net even zat te slapen. Is dit jongigheid of is ie ziek? Ik heb verder nog geen verstand van dit kleine dier, dus weet ook niet wanneer een verenkleed echt opgezet te noemen is.

Maak me echt heel erg ongerust, dus hoop snel op een reactie!!

Alvast dank!!

(Topic gesplitst en overdaad aan punten geruimd. Gr, Kleintjes)

Kleintjes

Citaat van: Lola2011 op november 02, 2011, 20:32:33
Ik kreeg namelijk eerder die dag een mail van de winkel of hij iets langer kon blijven omdat ie nog wel heel jong was en ze nog even wilde afwacten of alles goed was, maar dat las ik pas nadat ik hem heb opgehaald.
Ik vind dit niet netjes van de dierenwinkel, ze hadden 't je immers ook meteen kunnen zeggen toen je daar was om hem op te haln. Ze hadden op z'n minst kunnen vragen of je de email gekregen had. 6 weken is 'n normale leeftijd dat ze zelfstandig zijn en weg mogen, de voorkeur is echter voor 'n week of 8, dan is er meer zekerheid.

Citaat van: Lola2011 op november 02, 2011, 20:32:33
Hij is zes weken, na thuiskomst begon hij meteen te eten en te knarsen en klom de hele kooi door.
Dat is prima om te horen. Als ze snavelknarsen voelen ze zich op hun gemak.