Hoe krijg ik hem dit aan zijn verstand?

Gestart door Dreamimages, april 13, 2005, 17:39:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dreamimages

Hoi Allemaal  :)

Nou...ik heb Snoepie nu sinds afgelopen zondag,en het gaat echt
goed met hem. Drink en eet goed,fluit.......maar hij staat op mijn computer
kamer en die heeft een nogal groot raam.

Hij is al handtam,dus als ik hem op mijn vinger laat zitten,loop ik maar meteen rustig naar
het raam toe,want meneer heeft op dit moment nog niet het besef dat er glas zit... :?
Dan begint hij hard te fluiten,als hij andere vogels,zoals mussen en spreeuwen ziet vliegen
en vliegt hij tegen het raam.
Nu kan dat geen kwaad natuurlijk vanaf 10 cm , maar meneertje is nogal hardleers  :wink:
Ik laat hem soms bewust van een hele kleine afstand tegen het raam vliegen,en tik met zijn snaveltje
zachtjes tegen het raam om hem te laten zien dat het wel erg hard is om tegenaan te vliegen  :wink:


O ja, ik heb hele kleine gordijnen,dus die dicht doen heeft geen zin.  :oops:
En hem s\'avonds laten vliegen maakt niet veel uit want hij zoekt tóch het raam op.

Ik zorg er wél voor dat ie zich niet bezeerd hoor !  8)
Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben....

Groetjes,
Martin & Snoepie.

Sonja

Hoi Martin,

Je moet wel goed oppassen, dat Snoepie zich geen pijn kan doen, want als hij met volle vaart tegen het raam aanvliegt, kan hij een (misschien fatale) hersenschudding oplopen, en dat is natuurlijk het laatste wat je wilt.
Het beste lijkt mij om toch iets van gordijnen ervoor te hangen, in ieder geval tot hij weet dat hij er niet doorheen kan vliegen.
Of anders (tijdelijk) een laken of iets dergelijks :?:

Veel plezier met Snoepie!

Groetjes, Sonja.

(en Joepie en Pucky)

Anita & Marisa

Hoi Martin.

Het is inderdaad helemaal niet goed dat je parkietje tegen het raam aan vliegt!
Op deze sites staan een aantal tips voor los vliegen (en tam maken):
http://www.parkietenweb.nl/modules.php?nam...showpage&pid=32 (www.parkietenweb.nl -> tips bij los vliegen)
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php (www.parkietenfreak.nl -> tam maken).

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Dreamimages

Hallo Allemaal  :)

Nou...ik had al een antwoord geplaatst,maar die was dus weer weg door de storing... :?
het ophangen van een gordijn zou geen optie zijn,want dan negeer je het probleem.

En Snoepie heeft nu al in de gaten,dat hij niet tegen het glas moet aanvliegen !! :D
Doordat hij maar bleef proberen,op 10 cm afstand,heeft hij snel in de gaten gekregen dat hij
niet tegen het raam aan moet vliegen! En....hij doet het al niet meer!!  :wink:

Wees niet bang,ik let écht wel op dat hij niet hard tegen het raam vliegt,en dat is ook helemaal niet gebeurd.
Maar zoals jullie weten zijn parkietjes hélé slimme beestjes  :) Ze leren heel snel.
Als ik een gordijn zou ophangen,had hij het nooit geleerd,maar nu draait hij al om als hij op het raam afvliegt,en gaat
dan op mijn schouder zitten!  :D

Ik moet wel zeggen,dat hij heel snel leert zeg!  8)

Groetjes,
Martin & Snoepie.

Anita & Marisa

Hoi Dreamimages,

Het klopt niet wat je zegt over het gordijn!
Het is namelijk zo dat je de eerste keer het gordijn helemaal dicht hebt, zodat hij plekjes kan ontdekken zonder dat hij tegen het raam vliegt. Op deze manier kan hij zijn omgeving ontdekken! Want een parkiet kan niet zien wat glas is!
Hierna doe je telkens het gordijn een stukje verder open, zodat hij eraan went, maar omdat hij zijn omgeving dan heeft verkend, weet hij dat hij op andere plaatsen kan zitten.
Ook kun je je raam met andere dingen afplakken e.d. of een combinatie van beiden!
Op deze manier kun je je parkietje veilig leren rond vliegen, zonder koppijn of hersenbeschadigingen  :wink:

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Dreamimages

CiteerHoi Dreamimages,

Het klopt niet wat je zegt over het gordijn!
Het is namelijk zo dat je de eerste keer het gordijn helemaal dicht hebt, zodat hij plekjes kan ontdekken zonder dat hij tegen het raam vliegt. Op deze manier kan hij zijn omgeving ontdekken! Want een parkiet kan niet zien wat glas is!
Hierna doe je telkens het gordijn een stukje verder open, zodat hij eraan went, maar omdat hij zijn omgeving dan heeft verkend, weet hij dat hij op andere plaatsen kan zitten.  
Ook kun je je raam met andere dingen afplakken e.d. of een combinatie van beiden!
Op deze manier kun je je parkietje veilig leren rond vliegen, zonder koppijn of hersenbeschadigingen  :wink:  

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Jeetje zeg,wat een hoop aanpassingen moet ik maken voor mijn Snoepie  :)

Misschien klopt het niet,zoals jullie zeggen,maar Snoep vliegt al niet meer tegen het raam aan
en land keurig op de randvan het kozijn ,waarna hij weer op mijn schouder vliegt.
En hij weet al precies waar hij wel of niet kan landen. Ik ben heel blij met hem!
Het is een ondeugend,klein,lief vogeltje !!  8)

Groetjes,
Martin.

Jorijn

Hoi Dream Images

Dit  hadden mijn parkieten ook eerst.
Na een tijdje weten ze precies waar en hoe ze kunnen landen...
Mijn parkieten die komen altijd op het randje van mijn TFT scherm zitten ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Anita & Marisa

Gelukkig gaat het beter met vliegen!
Maar je kunt beter wat aanpassingen in je kamer brengen, dan dat je parkietje een hersenbeschadiging om loopt  :wink:

Irma

Hoi Dreamimages,

Je hebt gewoon geluk gehad denk ik. Wat Anita en Marissa vertellen klopt. Ik heb een grote schuifpui en voor een groot raam. Ik had heel goed opgelet dat de vitrage bij de schuifpui dicht zat en bij het raam voor had ik een rolgordijn tot ongeveer drie vierde dicht en dacht dat hij bij zijn eerste vlucht wel niet helemaal tot de keuken zou komen. Nou mooi mis. Hij was tijdens de eerste vlucht behoorlijk zijn weg kwijt en en vloog dus wel degelijk tegen dat kleine stukje raam op. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen maar ik heb de dagen daarna mooi alles potdicht gedaan en zelfs de spiegel afgedekt. Na een dag of 4 toen hij heel goed kon landen en zijn kooi kon terug vinden ben ik alles wat open gaan doen. Nu drie weken later vliegt hij door het hele huis en hoeft niets meer afgedekt te worden. Dus jou parkietje had het zeker ook geleerd lals je eerst het raam had afgedekt en dat was dus zeker niet negeren van het probleem geweest. Maar gelukkig is het zo goed afgelopen, en ja soms moet je aanpassingen doen voor je beesten en een beetje de boel afdekken is denk ik nog het minst. Wil je geen verwijt maken hoor, je zal zeker de goede bedoelingen hebben gehad.Voor ieder ander die nog een eerste vlucht mee moeten maken, niet eigenwijs zijn zoals ik want ze proberen in hun onkunde en "paniek" alles!!

Nu is hij zover dat hij moeiteloos door de deur heen vliegt en het trapgat door zo naar de slaapkamers. Hij heeft dus echt het hele huis veroverd. En wees gerust. Manlief is panisch voor muggen dus geen kiertje is er open zonder hor, hihi....

Parkieten-Freak

Iemand kwam ook een keertje met de tip om in het begin stukjes krantenpapier voor de raam te hangen.
Maak die stukjes steeds wat kleiner, zo leren de parkieten het ook! :D


Dreamimages

CiteerHoi Dreamimages,

Je hebt gewoon geluk gehad denk ik. ..

:?:  Gewoon geluk gehad...hoezo?
Met alle respect ik heb al verschillende parkietjes opgevoed,en altijd op deze manier,en
nooit geen problemen gehad! Doordat hij steeds vanaf 10(!) cm afstand tegen het raam aan vloog,heeft hij het heel snel geleerd ! En omdat hij op mijn computerkamer staat,vliegt hij zeker niet naar de keuken  :wink:

CiteerWil je geen verwijt maken hoor, je zal zeker de goede bedoelingen hebben gehad.Voor ieder ander die nog een eerste vlucht mee moeten maken, niet eigenwijs zijn zoals ik want ze proberen in hun onkunde en "paniek" alles!!
Nou ik zou het niet eigenwijs noemen,maar iedereen heeft zo zijn methode om zijn parkietje wat aan te leren,en hij vliegt niet meer tegen het raam aan  :?

CiteerNu is hij zover dat hij moeiteloos door de deur heen vliegt en het trapgat door zo naar de slaapkamers. Hij heeft dus echt het hele huis veroverd...

Dit is inderdaad leuk !  :D

Groetjes,
martin.

Irma

CiteerIk ben benieuwd of jullie nog tips hebben....

Dat was toch  je vraag? Maar dan wordt je wel een beetje boos als men het niet met jou manier eens is.

CiteerGewoon geluk gehad...hoezo?  
Met alle respect ik heb al verschillende parkietjes opgevoed,en altijd op deze manier

Als je het dan weet, waarom nog vragen? Met alle respect hoor,  :D  :D

Wil niet lullig doen hoor, maar moest even voor mezelf opkomen want me berichtje was niet zo negatief bedoeld.
En ja het is inderdaad erg grappig dat Piet overal mee naar toe vliegt, ik heb hem nu een week of 4 en hij is echt ontzettend tam. Hij zit alleen zo vaak bij me dat ik echt moet gaan oppassen dat ik hem niet een keer vergeet als ik naar buiten loop.  :shock:

Dreamimages

Citaat van: Irma op april 22, 2005, 23:53:37
CiteerIk ben benieuwd of jullie nog tips hebben....

Dat was toch  je vraag? Maar dan wordt je wel een beetje boos als men het niet met jou manier eens is.

CiteerGewoon geluk gehad...hoezo?
Met alle respect ik heb al verschillende parkietjes opgevoed,en altijd op deze manier

Als je het dan weet, waarom nog vragen? Met alle respect hoor,  :D  :D


Dat was inderdaad mijn vraag,maar ik kreeg het idee,dat ik het alleen maar fout  deed in jullie ogen .:? Ik was trouwens niet boos hoor !   :)
Natuurlijk wil ik weten hoe jullie dit aanpakken en zijn er misschien wel andere manieren dan de mijne!!

Ik was alleen maar verbaasd,dat je zei dat ik "gewoon geluk" had gehad....

Sorry,als ik wat te fel overkwam !  :)

Groetjes,
Martin (& Snoepie).

Irma

tis al goed hoor. Soms komen dingen heel anders over bij een ander dan hoe je het zelf had bedoeld. Parkietenzand erover...