Ik heb mijn parkietje bang gemaakt?

Gestart door wolfshond7, oktober 31, 2011, 18:14:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

wolfshond7

Ik heb mijn parkietje erg bang gemaakt.  :'(
Ik wil het beste voor hem en ik hou van hem, maar ik heb hem net nieuw en wist niet hoe ik hem moest verzorgen...
Dus als ik wou spelen pakte ik hem met mijn hand uit de kooi (hij was wel al hand tam)
En liet ik hem rond fladderen, maar als ik hem weer in zijn kooi wou doen pakte ik hem, maar toen rende hij weg en toen rende ik achter hem aan. En volgens mij voelt hij zich dan erg opgejaagd.
Ik ben nog erg jong, ook mijn parkietje.
Hij is echt het schattigste parkiete wat er is; maar, alsjeblieft help me om het goed te maken. :'(

Ik ben geen dierenbeul, ik hou ontzettend veel van hem.
Maar ik las op internet met al die dingen wat ik hem heb aangedaan dat hij dat niet snel zal vergeten.
Ik zou hem het mooiste leven van de hele wereld willen geven!
Dus help me om het te voorkomen!

(Titel aangepast, alleen hoofdletters is onbeleefd; ongeacht de reden. Spelling aangepast, leestekens geplaatst. Groetjes, Kleintjes)

Loeky

Hoi,
Laat hem even lekker met rust en probeer over een
paar dagen met je vinger in de kooi te gaan. Haal je
vinger niet weg als hij begint te fladderen. Je zult
zien dat hij langzaam je vertrouwen weer terug wint
en weer op je vinger ga zitten. Praat zachtjes en met
lieve woordjes tegen hem/haar.

Succes,

Groetjes Loeky ;D
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

wolfshond7

Dankjewel loecky! ;D
Nadat ik hem volgens mij bang heb gemaakt wou hij nog steeds op me vinger :)
Is dat een goed teken? ;D
Dankjewel he,
Groetjes Alain.

Kleintjes

Als hij nog steeds op je vinger wilt komen zonder dat je hem dwingt, wat is dan 't probleem?
Als hij handtam is hoef je hem helemaal niet vast te pakken. Dan moet je hem gewoon rustig laten opstappen en in de kooi terug zetten als hij dat nog niet uit zichzelf doet.

Je schrijft dat je hem laat fladderen. Fladdert of vliegt hij?
Wat ik me ook afvraag: Waarom moet je hem oppakken van de grond?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

wolfshond7

#4
1. Ik dacht dat hij bang was, want dat zeiden ze allemaal op internet, zovan: Dat vergeet hij niet snel meer hoor.
Dus werd ik bang dat hij het niet zou vergeten.

2. Hij vliegt

3.Als ik hem oppak van de grond is hij veilig.
Want als ik hem op me vinger naar zijn kooi draag vliegt hij naar zijn kooi maar dan kan hij nog niet zo goed remmen omdat hij net geknipt is....

(Opgeschoond)

Kleintjes

Je parkietje vliegt dus niet, hij fladdert alleen, aangezien hij gewiekt is. Waarom heb je hem gewiekt / laten wieken? Of is hij eenzijdig gewiekt?
Parkietjes kun je prima tam maken zonder te wieken.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

wolfshond7

Hij was al gewiekt voor we hem kochten.
Wij willen hem zowiezo niet meer laten wieken.

Kleintjes

Ah zo.
Jammer dat ze dat gedaan hebben.

Als hij toch al vanzelf op je vinger stapt hoef je hem niet te pakken, je kunt hem dan gewoon op je vinger laten komen zitten :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

fam.bergsma

ons popje is ook gekortwiekt voor wij haar kregen.. weet iemand hoe lang duurt dit ongeveer voor het weer is aangegroeid?

BudgieMe

Het ligt er aan hoe ze gewiekt zijn en of het 'goed' gedaan is, voor zover je wieken goed kan noemen. :-\
Maar 2 tot 6 maanden kan het wel duren.
Sommige zijn zover gewiekt dat het niet meer aangroeit, of wel deels maar zodanig dat de vogel geen vliegkracht meer heeft.

wolfshond7

Mijn parkietje is gekortwiekt maar kan wel door de kamer heen vliegen hij is 6 weken oud.
Kan hij denk je later dan nog vliegen? Of niet?

Kleintjes

Citaat van: wolfshond7 op november 01, 2011, 14:48:05
Mijn parkietje is gekortwiekt maar kan wel door de kamer heen vliegen hij is 6 weken oud.
Kan hij denk je later dan nog vliegen? Of niet?

Je parkietje is 6 weken? Gewiekt en kan vliegen?
Gewiekte parkietjes vliegen normaal gesproken niet omdat ze gewiekt zijn (de veren zijn dan afgeknipt).

Heb je misschien 'n foto van je parkietje?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

wolfshond7

Ik weet niet hoe ik de foto kan sturen, dus heb ik het maar als avatar gezet.

Kleintjes

Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

fam.bergsma

#14
Ons vrouwtje is ouder dan een half jaar en vliegt ongeveer een meter omhoog en dan een paar meter ver, maar kan bijvoorbeeld vanaf de grond niet in de kooi komen. Toch zien we het wel verbeteren haar ''vliegen'', dit moet dan toch wel goed komen?
Ze komt bij een dierenwinkel weg en daar worden ze allemaal gekortwiekt, maar ze zeiden wel dat het moest worden bijgehouden dus dan lijkt het me dat het weer aangroeid.. Weet iemand hoe lang dat ongeveer is en anders waar moet ik naar kijken om dat kunnen zien?

(Leesbaarheid aangepast.)

Kleintjes

't Antwoord op de laatste vraag, of dat weer aangeroeid is al vaak gesteld en vandaar ook makkelijk terug te vinden.

Tip: Lees eens: Kortwieken Informatief ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses