Mijn pappie is streng

Gestart door Simba2011, oktober 31, 2011, 15:52:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Simba2011

Hallo allemaal
Mijn pappie is streng voor me, ik heb bijna al het zaad op, er zit alleen nog 2 rozijntjes in ofzo (xtra-vital premium).
Ik krijg pas ander voer als het helemaal op is, vinden jullie dit normaal?
Ik heb ook gerapste appel gekregen, maar heb ik nog niets van gegeten, mijn pappie haalt dat om 6 uur uit m'n kooi.
Vinden jullie mijn pappie ook streng?

Groetjes van de knappe Simba, volgens mij ben ik een knul, want mijn neus heeft een blauwe kleur.

karin v h

Ja ik zal wel geen goede moeder zijn maar ik heb mijn parkietjes nooit afgepast voedsel gegeven!
Bij mij pakken ze wat ze willen, ik laat wel fruit en komkommer (waar ze hier gek op zijn) beperkt in de kooi hangen.
Maar ik ben bang dat ik geen goede moeder ben, zou je dit trouwens bij je eigen kind ook doen, nu mag je een boterham en om 18.00 uur krijg je pas je warme eten en verder niets?
:)

Simba2011

Ze hebben niet voor niets speciaal voedsel samengesteld, dus het lijkt me noodzakelijk dat ik alles opeet.

Kleintjes

Hoeveel heb je vandaag gevoerd aan Simba? Wat zaadjes betreft dan.

@Karin: Als je de bakjes zo vult dat ze nooit (bijna) leeg zijn, dan krijgen ze veel te veel. Je gaat dan 'snacken' krijgen, dan eten ze alleen nog wat ze lekker vinden en krijgen dan ongebalanceerde maaltijden. Let wel, ik zeg ALS; ik weet niet hoeveel je geeft (dat zie ik van hieruit niet).
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

inge

Hoi,meestal worden de rozijntjes uit de xtravital niet opgegeten ;)

Mijn grasjes lusten ze ook niet,sommigen knippen ze in kleine stukjes  maar ook dat lukt bij mij niet.

En dat is niet zo erg hoor ,je pappie mag je gerust weer een bakkie eten geven met alles er weer in ;)

Hier krijgen mijn grasjes elke avond rond hetzelfde tijdstip hun eten.

En dat stukje appel,pappie als je het mij elke dag op dezelfde plaats aanbied zal ik er op een moment heus wel eens van proeven, nu ben ik er echter nog niet aan toe,moet een beetje wennen.

Dag Simba,ja als je een blauwe snavel hebt ben je normaal gezien een knappe knul :)

Veel plezier nog met je baasje :)

Simba2011

Citaat van: Kleintjes op oktober 31, 2011, 16:20:37
Hoeveel heb je vandaag gevoerd aan Simba? Wat zaadjes betreft dan.

@Karin: Als je de bakjes zo vult dat ze nooit (bijna) leeg zijn, dan krijgen ze veel te veel. Je gaat dan 'snacken' krijgen, dan eten ze alleen nog wat ze lekker vinden en krijgen dan ongebalanceerde maaltijden. Let wel, ik zeg ALS; ik weet niet hoeveel je geeft (dat zie ik van hieruit niet).

2 schepjes (10 gram), net nieuwe gegeven, alles was op behalve 2 rozijntjes.
heeft ook voor de eerste keer vluchtig op m'n vinger gezeten, doe 3 a 4 keer per dag m'n hand erin, zachtjes tegen hem praten.
Vandaag klein vriendelijk bijtje in m'n duim, en snel op vinger en er weer af, trosgierst durfde Simba nog niet te pakken van m'n vinger, maar ik vind het al een hele vooruitgang, heb hem pas een week.

Simba2011

Ik moet wel zeggen dat simba snel leert qua eten, eerste dag toen ik hem kreeg lag voedsel op de grond, nieuwe kooi gekocht, 2 kooien tegen elkaar gezet met deurtjes open, ging snel in z'n nieuwe kooitje, en vond heel snel z'n voer in de bakjes, gaf ook een badje, hij ging er gelijk in, zwembadje hang ik er tot s'middags 3 uur in. Trosgierst had ie ook snel te pakken in z'n kooi, was snel op, maar dat geef ik alleen zaterdags nog, ik wil het zoveel mogelijk balanceren, beter doen dan met m'n andere parkiet een aantal jaren terug.

BudgieMe

Citaat van: karin v h op oktober 31, 2011, 15:59:07
Ja ik zal wel geen goede moeder zijn maar ik heb mijn parkietjes nooit afgepast voedsel gegeven!
Bij mij pakken ze wat ze willen, ik laat wel fruit en komkommer (waar ze hier gek op zijn) beperkt in de kooi hangen.
Maar ik ben bang dat ik geen goede moeder ben, zou je dit trouwens bij je eigen kind ook doen, nu mag je een boterham en om 18.00 uur krijg je pas je warme eten en verder niets?
:)

Helemaal mee eens!

karin v h

Ze krijgen bij mij geen overvolle bakjes hoor, ik hoor zo nu en dan als ze ermee gaan rammelen dat het schaars is. :-[
Ik hou het goed in de gaten. Nu is het natuurlijk ook moeilijker want ik heb er 6 ik weet nooit wie zijn buikje overvol gegeten heeft! ;)

BudgieMe

Parkieten zijn geen over eters en alleen een parkiet die alleen zit gaat op zijn gemak de lekkerste zaadjes eruit zitten vissen. Met 2 of meer is het eten of gegeten worden zeg maar, aanvallen en bunkeren.
In een groep gewoon blijven aan vullen dus. Niet rantsoeneren.
...en een parkiet alleen,.....ook aanvullen dan maar dan heb ik het niet over eten. ;)

Simba2011

Citaat van: BudgieMe op november 01, 2011, 22:01:58
Parkieten zijn geen over eters en alleen een parkiet die alleen zit gaat op zijn gemak de lekkerste zaadjes eruit zitten vissen. Met 2 of meer is het eten of gegeten worden zeg maar, aanvallen en bunkeren.
In een groep gewoon blijven aan vullen dus. Niet rantsoeneren.
...en een parkiet alleen,.....ook aanvullen dan maar dan heb ik het niet over eten. ;)

Wat bedoel je?

Kleintjes

Over dat aanvullen bij 1 parkietje? Daar weet ik 't antwoord wel op ;)
Maatje erbij halen :)

Maar dat had je al ergens geschreven dat dat er zou komen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Simba2011

Citaat van: Kleintjes op november 01, 2011, 22:28:19
Over dat aanvullen bij 1 parkietje? Daar weet ik 't antwoord wel op ;)
Maatje erbij halen :)

Maar dat had je al ergens geschreven dat dat er zou komen.

Ok, maar er is toch niets mis mee om het eetgedrag van je parkiet goed te volgen, en ervoor te zorgen dat ie de juiste samenstelling binnenkrijgt, het is toch geen stuk speelgoed die je maar met voedsel moet volproppen? Ik let er in ieder geval op wat ie op een dag eet.

Loeky

Hoi Simba,

Dat je vorige parkiet maar 4 jaar is geworden hoeft niets
met de voeding te maken te hebben. Je wilt het nu heel goed
doen, maar ik heb het idee dat je het een beetje te goed wil doen.
Geef gewoon 2 schepjes voer per dag en klaar. Heeft Simba het eerder
op dan doe je gewoon wat meer. Parkieten hebben volgens mij niet zo'n
last van overgewicht. Geef je parkiet veel aandacht en laat hem vooral
veel los vliegen, die van mij mogen er altijd uit (behalve 's nachts)
en geniet vooral van je parkietje!!!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Maartje

Ik geef ook twee xtravital schepjes per dag per pietje, elke ochtend voor ik ga werken. De volgende ochtend is het meeste voer echt weg, en ze krijgen standaard weer twee nieuwe schepjes. De rozijnen hebben ze bij mij ook nog nooit opgegeten dus dat maakt me niet uit dat die er nog liggen.

Gierst gebruik ik alleen nog voor het tam maken. Dat krijgen ze niet meer 'standaard'.

Maaike*

Citaat van: Maartje op januari 09, 2012, 12:22:07
Ik geef ook twee xtravital schepjes per dag per pietje, elke ochtend voor ik ga werken. De volgende ochtend is het meeste voer echt weg, en ze krijgen standaard weer twee nieuwe schepjes. De rozijnen hebben ze bij mij ook nog nooit opgegeten dus dat maakt me niet uit dat die er nog liggen.

Gierst gebruik ik alleen nog voor het tam maken. Dat krijgen ze niet meer 'standaard'.

Ivy en Timo krijgen altijd 5 schepjes, is de volgende ochtend helemaal leeg.  En ze worden er al maanden niet dik van hoor.
Nu krijgen ze natuurlijk nóg meer omdat ze de jongen moeten voeden.

Maartje

Krijgen die 5 schepjes elk dan? Of met z'n tweeen?

Maaike*

Citaat van: Maartje op januari 10, 2012, 12:52:49
Krijgen die 5 schepjes elk dan? Of met z'n tweeen?

met z'n tweeën ;-)

Maartje

Ooohhhh hahahaha! Ik dacht al dat ik Plum en Uiltje standaard uithongerde door ze 'maar' twee schepjes te geven!  :-\

Gelukkig valt dat dus reuze mee. Met alle tam-maak-trosgierst er nog bij hebben ze best een luilekker leventje denk ik.

Maaike*

Op de verpakking van xtravital staat 7,5gr pp, dat is ca 1 1/2 schepje per parkiet.