Ze Wil Niet Vliegen

Gestart door Denise, oktober 24, 2005, 16:54:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Denise

Hallo allemaal,

Ik heb mijn hele leven al parkietjes gehad. En mijn vorige had ik al van jongs afaan. Nu heb ik sinds een half jaar weer een nieuwe, Jippie. Het is een vrouwtje.

In het begin toen ik haar net had wilde ze nog wel vliegen. Ik had de gordijnen dicht gedaan, en ramen en deuren gesloten. Na een tijdje dacht ik dat ze nu wel wist dat ze niet door mijn gordijnen kon vliegen, en dus ook niet door mijn raam. Maar helaas is ze er toch 2 keer tegenaan gevlogen.

De laatste tijd merk ik dat ze bijna helemaal niet meer vliegt. Ze zit liever in haar kooi lijkt het wel. Als is haar hokje open doe, elke dag wel een keer. Vliegt ze er niet uit, maar als ze gaat, gaat ze gewoon op haar kooi zitten, of vliegt ze naar mijn lamp en blijft daar. Ze vliegt nooit eens echt goed, gewoon een paar rondjes. Zoals mijn andere parkieten altijd deden.

Nu weet ik niet of dit misschien komt omdat ze die keren tegen het raam is gevlogen, maar dat lijkt me niet want dat was bij mijn andere parkieten ook weleens gebeurd. Ze is ook niet dik ofzo, maar ik ben bang dat dat nu misschien wel kan gebeuren omdat ze zo weinig vliegt.

weten jullie misschien hoe dit kan, en of het schadelijk voor haar gezondheid is? Of hebben jullie tips om haar te laten vliegen, want ik neem aan dat dat wel nodig is.

Groetjes Denise

Sonja

#1
Hoi Denise,

Toch denk ik dat Jippie dusdanig geschrokken is, toen ze tegen het raam aanvloog, dat ze daarom niet zo goed meer durft. (vooral omdat het wel 2 keer is gebeurd. :( )
De ene parkiet is sneller over de schrik heen, dan de andere. Ze zijn tenslotte allemaal anders.
Geef het maar wat tijd, het komt vanzelf wel goed.  ;)
Hoewel voldoende lichaamsbeweging zeker heel goed is voor je parkiet, hoef je je niet meteen zorgen te maken, dat Jippie te dik zal worden.
Over een poosje zal ze toch de verleiding van het vliegen niet kunnen weerstaan.
Zorg in ieder geval dat de gordijnen gesloten zijn, zodat het uitgesloten is, dat Jippie nog eens tegen de ramen vliegt. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn! Als het dan goed gaat, kun je beter de gordijnen steeds een klein stukje verder openschuiven, zodat ze er langzaam aan kan wennen, dat ze er niet doorheen kan.

Groetjes, Sonja.