Heb ik alles? of heb ik iets over het hoofd gezien?

Gestart door Simba2011, oktober 27, 2011, 20:57:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Simba2011

Hallo allemaal
Ik ben Simba, en mijn nieuwe pappie heeft m'n nieuwe kooi in orde gemaakt.
Hier een lijstje wat er in m'n kooi zit, als er iets mist, geef dan even aan, ik wil graag gezond zijn ;)
1. Op de bodem ligt: Cocini premium care schelpenzand, en een klein balletje met een belletje erin, en een trapje naar de kooi.
2. van s'ochtends tot een uur of 2 s'middags hangt er een zwembadje aan m'n kooi met vers zwemwater.
3. aan de binnenkant van kooi hangen er: een langwerpig bakje met drinkwater, een bakje beaphar xtraVital premium food (ik doe s'ochtends 5 gram en rond 6 uur nog eens 5 gram, ik moet dit natuurlijk nog aankijken aan m'n eetgewoonte. Tips zijn welkom.). Een bakje met Sluis birds care stomach gravel, en een bakje voor fruit/groente op woensdag en zaterdag.
4. er hangt ook een soort schelp in om z'n snavel te scherpen (naam ervan ben ik even kwijt).
5. Er hangt een houten schommeltje, ringetjes met een belletje en ronde schrijfjes met een belletje in m'n kooi.
6. Ik heb 3 zitstokjes van hout (helaas allemaal dezelfde maat, winkel heeft geen verschillende diktes, en 1 plastikke (deze klapt naar buiten samen met het deurtje.)

Is dit voldoende? of heb ik nog iets over het hoofd gezien?

Groetjes: Simba

bird

volgens mij echt super!!.
leuk om dit te lezen dat er zo goed aan gedacht word  :D

groetjes

Kleintjes

De sepia (de schelp) zou ik er uit halen en in plaats daarvan 'n mineralblok ophangen. Deze zijn rood van kleur maar gezonder omdat er minder zout in zit :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Simba2011


MissDorien


Simba2011


MissDorien

Oké, dat wist ik niet.
Hoewel ik er een voorstander van ben om het apart aan te bieden.

Een ruifje is vaak ook wel handig, voor wilgentakjes en fruit.

Simba2011

Citaat van: MissDorien op oktober 28, 2011, 11:25:00
Oké, dat wist ik niet.
Hoewel ik er een voorstander van ben om het apart aan te bieden.

Een ruifje is vaak ook wel handig, voor wilgentakjes en fruit.

Wat is een ruifje? is dat een soort van knijper? als dat zo is, die zit ook in de kooi, kan ik trosgierst of wat anders in hangen.

Kleintjes

Knijpertje is ook prima.

'n Ruifje is wat ze gebruiken om groenvoer te geven. In de wei staan vaak grote ruiven en binnenshuis heb je kleintjes die je aan de binnenkant / buitenkant van de kooi kunt hangen.

Ik denk dat je dat nog wel van vroeger kent, de grote boerenweien met grote ruiven voor 't vee? In huis heb je dus kleintjes die kunt ophangen.

Er zijn uiteraard verschillende modellen, maar als voorbeeld is dit prima ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Simba2011

Citaat van: Kleintjes op oktober 28, 2011, 12:37:05
Knijpertje is ook prima.

'n Ruifje is wat ze gebruiken om groenvoer te geven. In de wei staan vaak grote ruiven en binnenshuis heb je kleintjes die je aan de binnenkant / buitenkant van de kooi kunt hangen.

Ik denk dat je dat nog wel van vroeger kent, de grote boerenweien met grote ruiven voor 't vee? In huis heb je dus kleintjes die kunt ophangen.

Er zijn uiteraard verschillende modellen, maar als voorbeeld is dit prima ;)

Oke, een soort druiprekje, ok, zal dat op m'n lijstje zetten, bedankt