Wie zoekt er een lief vriendinnetje?

Gestart door Esther751, oktober 18, 2011, 20:46:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Esther751

Hallo,

met pijn in mijn hart ben ik op zoek naar een goed huis voor Dopey.
Dopey is een popje van 1 jaar (geboren 10-10-10). Toen ik haar kocht zei de kweekster dat het een Engelse grasparkiet was, maar ik denk dat het een kruising is.

We hebben veel problemen met haar gehad vwb bijten (zie ander topic), maar dat is helemaal voorbij en het is inmiddels een schat van een beestje!

Ze is tam en zit graag bij je op je schouder om lekker te kletsen.

De reden waarom ik een ander huis voor haar zoek: wij hebben een hond en daar is ze totaal niet bang voor. Dat klinkt misschien goed, maar dat betekend dat ze op de hond wil landen en haar uitdaagt........ Dus ik hou ze steeds gescheiden. Eerst konden ze wel samen in dezelfde kamer loslopen en vliegen zolang ik erbij was, maar dat is op dit moment niet meer mogelijk.

En dat is zielig voor allebei: de ene keer wordt de hond opgesloten in de gang en de andere keer wordt de parkiet "opgesloten" in de keuken, het halletje en de douche. Ze kan dus wel lekker losvliegen, maar ze wil er uiteraard gewoon lekker bij zijn!

Ik wil haar eigenlijk helemaal niet kwijt, maar soms moet je een beslissing nemen die beter is voor het beestje dan voor jezelf....

Groetjes, Esther






[verwijderd door de beheerder]

Pam

Hallo Esther,

Ik heb hetzelfde probleem gehad met Okkie. Hij was ook totaal niet bang voor de hond, de hond was gewoon bang voor Okkie !!!! En net wat je zegt: hij ging gewoon bovenop de hond zitten. Het was al zover dat de hond tussen mijn benen lag zodat Okkie niet bij hem kon komen.
Daarom hebben wij besloten om een vriendje voor Okkie erbij te halen en dat is Gijs geworden. Okkie heeft daarna onze hond helemaal niet meer lastig gevallen.
Dit is misschien een idee ook omdat je Dopey eigenlijk helemaal niet weg wilt doen !

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem

Esther751

Hoi Pam,

dank je voor je reactie en het meedenken!

Ik heb daar zelf ook over nagedacht, maar bij mij is het probleem dat de hond ook niet bang is voor de parkiet......
Ze weet dat ze de parkiet niets mag doen en niet achterna mag zitten, maar ik ben bang voor wat er gebeurt wanneer de parkiet in een onbewaakte seconde toch op de hond landt......... En ze maakt ook duikvluchten over de hond om haar uit te dagen. Ik zou het mezelf nooit vergeven als er iets gebeurt!

Ik ben bang dat wanneer ik er een parkietje bij neem, dat ik straks met 2 parkietjes zit voor wie ik een nieuw huis moet gaan zoeken. En van 1 is het al zo moeilijk afscheid nemen.......

Groetjes, Esther

Pam

Hoi Esther,

Ondertussen hebben wij een nieuwe hond. In het begin was ik ook bang dat ze achter de vogels aan zou gaan maar na een paar maal terechtwijzen gaat het nu helemaal prima. Ze kijkt er eigenlijk helemaal niet naar om.
De vogels komen ook niet bij haar.
Ik kan me voorstellen dat het een moeilijke beslissing is. Misschien een idee om via een ander forumlid of via een andere weg eventueel een vriendje voor Dopey "te lenen". Met andere woorden als het helemaal niet gaat met z'n tweetjes dat je dan de zekerheid hebt om het "geleende" parkietje terug te doen en mocht het goed gaan dat je hem dan mag houden?
Ik hoop dat er een oplossing komt.

Groetjes Pam
Toedels Pam en Willem

Wouter

Dus als ik het goed begrijp laat je de vogels los waar de honden bij zijn? Stel dat de hond ergens van schrikt.. Ik vind het nogal een risico wat je dan neemt.. ;)

Pam

Citaat van: Wouter· op oktober 19, 2011, 22:38:53
Dus als ik het goed begrijp laat je de vogels los waar de honden bij zijn? Stel dat de hond ergens van schrikt.. Ik vind het nogal een risico wat je dan neemt.. ;)

Tja de ene hond is de andere niet............. Die van ons trekt zich helemaal niets aan van de vogels en ze komen ook niet op de grond. Ik durf het heel goed aan om ze los te laten terwijl de hond in de kamer is.

Groet P
Toedels Pam en Willem

Esther751

Ja, dat klopt: dat ik de parkiet loslaat waar de hond bij is en dat dat nogal een risico is.........

Maar het is wat Pam zegt: de ene hond is de andere niet. Bij onze vorige hond was het geen probleem en bij de huidige ook niet. Tot nu dan: de parkiet daagt de hond uit en dan wordt het risico inderdaad te groot. Eerder was het geen enkel probleem: de parkiet bleef hoog en in de lucht en de hond laag en op de grond.

Nu dus niet meer; de parkiet komt in de leefruimte van de hond en dat risico vind ik inderdaad te groot. En ik vind het voor beide zielig om steeds de één of de ander op te moeten sluiten.

Uiteraard is het mogelijk, maar aangezien de parkiet gewend is altijd overal heen te kunnen vliegen én bij mij te zijn, vind ik dat ik een oplossing moet zoeken.

Maar Wouter: wat raad jij aan? Mijn parkietje wel houden, maar niet altijd uit haar kooi (wat ze wel gewend is)? En doen zoals ik het nu doe (dan de parkiet "opsluiten" en dan de hond)?

Ik dacht dat ik er beter aan zou doen voor Dopey om een ander fijn huis voor haar te zoeken........ Maar als de experts hier zeggen, dat het beter voor Dopey is om haar te houden, ondanks de nieuwe regels en dat dat niet zielig voor haar is, dan doe ik dat!

Ik hoor graag van je, Wouter! En de rest van de experts uiteraard!  ;)

Groetjes, Esther

Loeky

Hoi Esther,
Ik zou haar lekker houden en dan maar af en toe opsluiten.
Ze is helemaal aan jou gewend en jij houdt ook erg veel van haar.
Je moet bij een andere parkiet ook maar afwachten of het klikt...
Ze is altijd alleen geweest.

Groetjes Loeky en Doeky
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Moppers

Ik zou het even aankijken. De ene parkiet vindt het helemaal niet erg om minder vrijheid te hebben dan voorheen, de ander wordt er helemaal somber van en kwijnt weg. Probeer de 'nieuwe regels' eens uit, en kijk goed naar het gedrag van de hond en de parkiet. Gaat het goed, dan heb je een mooie oplossing gevonden. Voelt een van de twee dieren zich niet prettig bij de nieuwe situatie, dan kan je alsnog op zoek gaan naar een nieuw baasje voor Dopey.

Esther751

Oke, als jullie denken dat ze daar niet doodongelukkig door wordt, ga ik dat proberen!

Bedankt voor het meedenken en ik hou jullie op de hoogte!  ;)

Groetjes, Esther

Nadine

Hallo Esther,

Ik zie dat je het er heel erg moeilijk mee hebt! :(

Ik ben zelf opzoek naar een popje, eigen een iets oudere rond de 3 a 4 jaar,maar wel tam.. deze zijn moeilijk te vinden helaas.
Ik kan met mijn vriend overleggen of een popje van 1 jaar ook goed is.. We zijn namelijk opzoek naar een vriendinnetje voor mijn kereltje iemo, ook tam en super lief! hij heeft alleen geen maatje, nu zit hij samen met 2 valkjes van 3 maanden en dit gaat super! dus ben toch aan het rondkijken voor een leuk popje.

Mijn man is ongeveer 4 jaar & een gewone grasparkiet, heb hem al vanaf 7 a 8 weken oud.
Wij hebben naast onze 3 vogels alleen een hamstertje, en voorlopig komen er ook geen hongen of andere dieren hier in huis omdat we in een flat wonen..

Als het je wat lijkt, of nog vragen hebt kun je die stellen, mag ik vragen waar je woont i.v.m ophalen?

Groetjes,
Nadine

Loeky

Hoi Esther,
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu gaat met parkiet en hond?
Helpen de tips? Ik hoop het zodat jullie je parkietje kunnen houden.
Ik heb er nu twee aan het kwetteren achter mij op de bureaustoel,
zo gezellig

Groetjes ;D
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Esther751

Hoi Loeky,

ja, het gaat steeds beter!

Nadine wilde haar een nieuw huisje geven en daar had ik een goed gevoel bij, maar ik kon het toch niet over mijn hart verkrijgen om haar "zo snel" en "zomaar" te laten gaan.........

Zowel de hond als de parkiet kunnen volgens mij leven met de nieuwe regels. De hond hebben we zover afgericht dat ze (uiteraard) wel naar de parkiet kijkt, maar er niet achteraan gaat.
Maar ja, het probleem is eigenlijk de parkiet: die daagt de hond uit!  ;)
Maar ik begin het idee te krijgen, dat zelfs de parkiet het door begint te krijgen...........
Voor de duidelijkheid: om het zo veilig mogelijk te houden, zitten ze voornamelijk niet tegelijkertijd in dezelfde ruimte.

Dus tot nu toe gaat het eigenlijk best goed. En mocht het toch niet gaan en Nadine heeft nog geen vriendinnetje voor haar Iemo gevonden, dan mag ik haar mailen.

Groetjes, Esther