Wij zoeken een nieuw baasje voor ons popje Charlie

Gestart door Sananas, oktober 17, 2011, 21:35:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sananas

Hallo,

Ongeveer anderhalf jaar geleden hebben wij onze eerste parkiet Eddy gekocht, een popje. Omdat ik deze zomer ben afgestudeerd en na de vakantie fulltime ben gaan werken, wilden wij een vriendje voor Eddy erbij. In juli hebben we Charlie bij een hobbykweker opgehaald. We wilden graag een mannetje erbij omdat we al op dit forum hadden gelezen dat het niet altijd goed klikt tussen twee popjes. Helaas blijkt Charlie, die we met zes weken oud hebben opgehaald, een vrouwtje te zijn en klikt het niet met Eddy. De twee hebben eerst een drietal weken in aparte kooien naast elkaar gestaan. In deze periode zijn we begonnen met Charlie tam te maken. Eddy is namelijk ook heel erg tam. Na de drie weken hebben we ze een aantal keer een tijdje bij elkaar in de kooi gedaan en uiteindelijk gewoon samen in een kooi. Na ongeveer twee maanden kregen ze het echter zo met elkaar aan de stok dat ze weer in aparte kooien zitten. Nu zijn we ruim drie weken verder en de klik is er buiten de kooi ook duidelijk niet. Ze 'vechten' met hun snavels en protesteren luid als de een te dicht in de buurt van de ander komt.

Onze vragen zijn nu:
- Is er nog iets wat we kunnen proberen om ze misschien beter met elkaar te laten 'leven'?
- Is er mogelijk iemand die een popje van ongeveer vier maanden die enigszins tam is een fijn thuis kan bieden? We willen Charlie niet op marktplaats zetten omdat we wel graag willen dat ze goed terecht komt.

Groeten,
Robert en Sanne

p.s. we wonen in omgeving Enkhuizen-Hoorn.

lovesbudgies

Citaat van: Sananas op oktober 17, 2011, 21:35:09
- Is er nog iets wat we kunnen proberen om ze misschien beter met elkaar te laten 'leven'?

Nee, als ik het zo hoor heb je alles al geprobeerd. Helaas klikt het soms gewoon niet tussen parkieten. Ze zouden wel samen kunnen leven in een grote kooi/kamervolière met 2 mannetjes erbij, maar dit moet je wel willen. Als de ruimte groot genoeg is negeren ze elkaar gewoon en heb je geen problemen.

Sananas

Bedankt voor je reactie.

We wachten geduldig af of zich misschien een nieuw baasje voor Charlie meldt.

Sananas

Een foto van Charlie.

[verwijderd door de beheerder]

Sananas

Hallo,

Wij zijn nog steeds op zoek naar een baasje voor Charlie (popje).

Groeten,
Robert en Sanne

bird

#5
wanneer mag ik komen kijken?

ik ben echt erg geintereseerd!

groetjes laura staneke

Lijkt me handiger als je dit via PB (Prive Bericht) regelt in plaats van hier ;) Gr, Kleintjes

bird

jeeee ik ben de gelukkige eigenaar van charlie!.

dot topic kan gesloten worden  ;)

Kleintjes

Fijn te horen dat Charlie 'n nieuw huisje heeft gekregen :D
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sananas

Laura heeft Charlie opgehaald, dus er mag een slotje op dit topic.