nagels

Gestart door TenT, oktober 12, 2011, 20:05:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

TenT

Hallo iedereen ik heb nu 3jaar 2 parkieten tweety en toby. Nu zag ik dat tweety haar nagels te lang zijn heeft iemand tips hoe ik dit kan oplossen? En in de toekomst vermijden.

p.s. vangen en de nagels knippen is geen optie

Parkieten-Freak

Citaat van: TenT op oktober 12, 2011, 20:05:20
......
p.s. vangen en de nagels knippen is geen optie

Het zou wel een optie moeten zijn, want nagels knippen moet af en toe.
Laat eventueel de nageltjes even knippen bij de dierenarts of vraag iemand die vogels houdt, of hij/zij dit voor je wil doen.



MissDorien

Ja, begin in ieder geval niet zelf te prutsen, het is 'n secuur werkje.
Eerst moet de dieren- of vogelarts je goed uitleggen hoe je het moet doen.
En je hebt een speciale tang nodig.
Ik haal altijd mijn vader erbij, die heeft een veel vastere hand.
Ik houd de vogel vast en hij knipt. Dat gaat prima.
Om nou hiervoor altijd naar de dierenarts te gaan is ook weer zo zonde, en stressvoller voor je vogels.
Probeer de nagels wel op tijd te knippen hoor, te lang wachten kan voor veel ongemak zorgen voor je vogels.
Het is nu eenmaal af en toe nodig bij de meeste parkieten.

Kleintjes

Puimsteen stokken, mineralen stokken, de cementen stokken, (fruit-)book takken als zitstokken, lianen als zitstok.... Keuze te over en deze harde materialen zorgen er ook voor dat de nageltjes slijten.

Af en toe knippen is, zoals hierboven aangehaald is, bij de meeste parkietjes helaas wel eens nodig.
Tenzij je zeker weet wat je doet: Niet zelf aan prutsen. Als je 't adertje raakt kan 'n parkietje dood bloeden, ze hebben immers niet veel bloed in hun kleine lijfjes.
Wat MissDorien zegt is 'n goede tip: Laat de DA / VA 't je voordoen als je 't zelf wilt gaan doen. Je kunt 't ook gewoon door 'n kundig iemand laten doen, zoals de DA / VA.
Je zal ze dan toch echt even moeten vangen. Gewoon zelf tanden op elkaar en doorzetten, dan valt alles toch best mee (ze bijten soms, vandaar tanden op elkaar :P ).
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

TenT

Ok dankje iedereen voor de reacties in hun nieuwe kooi ga ik ook zeker dingen hangen voor hun nagels.