Fluiten

Gestart door libells35, oktober 10, 2011, 22:11:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

libells35

Hallo,
Ik heb sinds 3 dagen een jonge gras parkiet, maar hij/ zij fluit erg weinig, is dit nog wennen? Ik heb ook gehoord dat een mannetje meer fluit dan een vrouwtje, is dat waar? Ze konden nog niet zien of dit een mannetje of een vrouwtje is. Ook zit hij/zij veel op de grond, komt dat ook omdat hij/zij nog zo jong is? Ze hebben me gezegd dat hij/zij ongeveer 3 maanden oud is. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen hier, want zo is het niet zo leuk, je neemt een vogel voor het fluiten, wat hij/zij wel doet maar erg weinig, maar misschien ben ik te ongeduldig.......

Groeten,
Angelique

Kleintjes

#1
Citaat van: libells35 op oktober 10, 2011, 22:11:47
......maar misschien ben ik te ongeduldig.......

Groeten,
Angelique

Je geeft 't antwoord al ;)

Gun je parkietje de tijd om te wennen. Net als elk ander levend wezen hebben ook vogels 'n tijdje nodig om te wennen aan de nieuwe omgeving.

Mannetjes zijn soms drukker dan popjes, maar ook 't omgekeerde kan gebeuren.

Als je echt voort de zang gaat, had ik liever gekozen voor 'n kanarie, die zingt echt. Parkietjes zingen op hun 'parkiets', en dat is niet altijd even zachtzinnig ;)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

libells35

Oke, bedankt alvast, maar wil geen kanarie, maar dacht dat ze meer zouden fluiten, vanavond heeft hij/zij niet 1x gefloten.......maar, ik zal nog even geduld hebben haha

Parkieten-Freak

Dat komt echt nog wel, wacht maar af....;)


mariekee2

Je kunt ook de radio aanzetten of een filmpje van een parkiet youtube-en, meestal gaan ze meefluiten als ze andere parkietjes of vogels horen!

ChildoftheWestwind

Ik heb ook net een nieuwe parkiet, in de eerste weken maakte hij ook nauwelijks geluid (behalve heeeel hard krijsen af en toe haha) Maar inmiddels heb ik hem al 4 weken en meneertje is vrolijk aan het kwetteren. Radio helpt inderdaad heel goed! En vaak vinden ze het leuk als je "samen zingt".
Ik heb ook nog een oudere parkiet van 3 jaar, die heeft inmiddels wel meer dan 1000 verschillende soorten fluitjes, kun je ze allemaal aanleren. Hij kan zelfs het deuntje van de adam's family nadoen, en sinds deze week doet hij ook ineens de telefoon na. Geduld dus! Geef ze de tijd om te wennen.

Enzan

Ik heb mijn parkietje nu 5 dagen, en er komt inderdaad nog niet zoveel geluid uit. Hij begint nu wel wat te wennen. Wat bij mij een paar dagen geleden al hielp, is inderdaad parkietengeluiden opzetten via YouTube. Perry liet zich meteen horen! Vooral iets met "Happy Budgies" is een succesnummer :P Ook heb ik nu veel de radio zachtjes aanstaan, omdat ik alleen woon en ik het net niet red om de héle dag tegen hem vol te kletsen :p Hij lijkt het erg te waarderen.
Maar verder is het echt een kwestie van geduld, ik gok zo dat je vogeltje na een maand of twee maandjes goed gewend is, en ook net even wat ouder. Je gaat absoluut nog wensen dat-ie effe z'n mond houdt :p

libells35

#7
Hallo allemaal,
Het gaat allemaal al wat beter, alleen s'avonds is hij/zij stil. Hij/zij gaat af en toe nu ook spelen met het speeltje. We hebben hem/haar nu bijna een maand, het badje vind hij nog niks. Als ik de kooi verschoon laat ik hem badderen op het aanrecht, dit komt langzaam; ook besproei ik hem/haar met de planten spuit, wat hij/zij wel lekker lijkt te vinden.
Voor mijn hand in de kooi is hij nog erg bang, maar ik zal geduld hebben met onze Coko.

(opgeschoond. Punten mogen ook, niet alleen comma's)

libells35

Waarom word mijn berichtje bewerkt??

TenT

Citaat van: libells35 op november 06, 2011, 10:35:17
Waarom word mijn berichtje bewerkt??

Het staat onderaan je bericht in het paars.

libells35

Beetje raar! Vooral omdat ik juist iemand ben die op lees tekens let! En omdat ik dus teveel komma's heb gebruikt, word mij berichtje aangepast! Heel raar!

TenT

Wat ik me herinner is dat er alleen koma's stonden kan dat? (maar nu zijn we offtopic aan het gaan)

Kleintjes

Even off-topic:
Overdreven leestekens worden naar normale leestekens aangepast. Als er alleen comma's staan worden de overbodige comma's naar punten gewijzigd daar waar nodig.
Overdreven leestekens is ook jouw voorbeeld van alleen uitroeptekens. Dit is best vervelend lezen.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

libells35

Laat maar doen! Ik gebruik leestekens zoals ze horen, ik heb geen idee waar je die uitroep tekens ziet. Maar geef niks, ik was alleen verbaast dat het kon. Wat jij niet normale leestekens vind, kan een ander wel vinden. Maar geef niks, ik was alleen verbaast om de boven genoemde reden. Hoop dat mijn leestekens je nu wel aanstaan.

Kleintjes

Zeg, dit hoeft nu ook weer niet.
Citaat van: libells35 op november 09, 2011, 08:24:20
Hoop dat mijn leestekens je nu wel aanstaan.

Je ziet niet waar de uitroeptekens staan? Heb ze even in dikgedrukte vorm aangegeven.
Citaat van: libells35 op november 06, 2011, 19:03:38
Beetje raar! Vooral omdat ik juist iemand ben die op lees tekens let! En omdat ik dus teveel komma's heb gebruikt, word mij berichtje aangepast! Heel raar!

In 't aangepaste bericht stond 'n zee van comma's.

Je mag me gerust 'n PB sutren als je hierover verder wilt praten.
Nu terug On-topic graag.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses