engels en gewoon samen?

Gestart door Nadine, oktober 09, 2011, 10:12:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nadine

Hallo iedereen,

ik heb een vraag maar weet niet zo goed in welk topic ik deze kan plaatsen, dus zet ik hem hier.
Ik heb een grasparkieten man van ongeveer 4 a 5 jaar oud.

en we zijn aan het kijken of we ergens een leuk tam vrouwtje kunnen vinden van dezelfde leeftijd.
nou is er iemand in onze buurt die een engelse aanbied (geslacht en leeftijd weet ik nog niet, heb ik gevraagd in een mail.)

Maar kan dat wel samen? een engelse, word dat wel echt een koppeltje? of zien die elkaar toch weer als andere soort?
wat is het verschil tussen die 2 eigenlijk?

kan iemand me misschien hierbij helpen?

inge

Hoi, dat is helemaal geen probleem hoor  ;).
Dat kan zeker,veel plezier ermee.
Groetjes,Inge

Kleintjes

Ze kunnen gewoon samen, dat is geen probleem. Mag ook gerust de combinatie man - man zijn, mannetjes verdragen zich prima samen. Als je ze maar aan elkaar laat wennen alvorens ze bij elkaar te plaatsen. Of ze 'n echt koppel vormen blijft altijd de vraag, vriendjes kunnen ze in ieder geval (proberen) te zijn.

Engelse grasparkieten zijn 'n soort mutaties waardoor ze groter zijn geworden in de loop van tijd. Men ging steeds verder fokken met de grotere Australische parkietjes waardoor de ondersoort van de Engelse grasparkiet is ontstaan. 't Schijnt dat Engelse grasjes vaak wat rustiger zijn qua karakter dan de kleine Australische.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Nadine

Bedankt voor jullie reactie! dan is er nu een hoop duidelijk geworden :)

we willen wel echt graag een vrouwtje, dat lijkt ons het leukste :) maar er is geen haast bij en zeker ook omdat we er een tam ouder vrouwtje bij willen zetten.

Iemand misschien ideeën waar we dan het beste kunnen rondkijken? we kijken nu op marktplaats..

Kleintjes

Als je wilt kweken mag 't popje niet ouder dan 5 en niet jonger dan 1 jaar.
Als je niet wilt kweken maakt de leeftijd niets uit.

Mijn tip: Vraag eens rond bij kwekers. Er zijn hobby kwekers die parkietjes hebben die tam zijn maar omdat ze overjarig zijn ( te oud voor de kweek) weg gedaan worden.

Even nieuwsgierig: Vanwaar dat jullie 'n tam popje willen?
Met geduld kun je ook 'n ouder parkietje tam maken, al helemaal als 't andere parkietje al tam is ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Nadine

Nee hoor we hebben geen kweek plannen :) gewoon een leuk vriendinnetje voor hem erbij.

Nou we hebben er net 2 valkparkieten bij waar we volop mee bezig zijn met goed tam te maken, die zijn al wel redelijk tam maar nog niet volledig..
En omdat ik 3 dagen in de week werk en mijn vriend fulltime, ik ben ook nog opzoek naar een 2e baan erbij, dus eigenlijk is het  gemakzucht geef ik eerlijk toe, maar ook wat tijd gebrek voor een "verwilderd" voliére popje  :-[

En ik zag ze op marktplaats toch wel veel voorbij komen, dus toen had ik wel zo iets dan wil ik er wel 1 adopteren  :) heb ook al veel vogel opvangen doorgekeken maar die houden ze meestal zelf.. of het zijn koppeltjes..

Bedankt voor de tip, ik zal eens rond kijken bij kwekers ;)

Kleintjes

Is er bij jullie in de buurt 'n asiel of afdeling van de Dieren Ambulance? Die hebben vaak leuke pluisjes ter adoptie. Sla je meteen 2 vliegen in 1 slag: Leuk kameraadje EN 'n diertje 'n thuis gegeven  ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Nadine

Ja we hebben een dierenambulance om de hoek zitten!
misschien binnenkort even bellen, maar ze moeten al wel volwassen zijn hoor, geen donsjes, haha of bedoelde je dat niet?

Kleintjes

Hahaha, nee ze hebben daar geen donsjes, wel (jong) volwassen schatjes :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses