Emigreren.

Gestart door Missygirl, oktober 05, 2011, 23:12:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Missygirl

Hallo allemaal,

Het staat nu echt vast in de planning dat we Nederland gaan verlaten.
We willen verhuizen naar Schotland.
Nu wilde ik weten wie er ervaring heeft met verhuizen en wat je er allemaal voor nodig hebt.
Ik heb al wat dingen gevonden voor katten,maar weet niet of het correct is:
- 1 jaar van te voren moet een kat ingeënt zijn.
- 6 maanden van te voren moet een kat bloedtests af laten nemen.
- kat moet ingeënt zijn tegen rabiës.
- je moet een gezondheidsverklaring hebben van je dierenarts.
- dieren paspoort regelen.
- gechipt zijn.

Ik heb begrepen dat parkieten helemaal niks nodig hebben als ze het land verlaten?

Morgen bel ik zoiezo de dierenarts van mijn kat en mijn parkiet.

Is er nog meer wat ik moet weten?
Heeft iemand ervaring(en) en wil deze het delen?
Iemand nog tips?

Alvast bedankt!

Groetjes Missy.

Parkieten-Freak

Voor katten en honden gelden inderdaad andere regels dan voor vogels.
Het lijkt me heel erg verstandig om hierover contact op te nemen met je dierenarts, met name omdat regelgeving hierover nogal aan verandering onderhevig is.


Missygirl

Hallo allemaal,

Ik heb inderdaad de dierenarts gebeld en ook even naar de Engelse ambassade.
Kleine vogels hebben geen regelgeving,ze mogen dus door heen Engeland reizen.
Ik houd de berichten wel in de gaten,misschien veranderd er nog iets.

Voor mijn kat zijn er inderdaad andere regels,deze heb ik ook nagevraagd.

Groetjesss

*wendy*

Ik heb er geen ervaring mee, dus misschien zeg ik nu iets heel geks.. maar krijgen je vogeltjes in Schotland ander voer omdat het voer dat je ze nu geeft daar niet te krijgen is? Dan is het misschien handig om wat 'hollands' voer mee te nemen, zodat je het nieuwe voer daarmee kan vermengen om ze aan het 'schotse' voer te laten wennen?

BudgieMe

Hoe ga je er heen verhuizen,...boot, vliegtuig?
Misschien daar ook nog even de regels voor navragen,...

Parkieten-Freak

Citaat van: *wendy* op oktober 06, 2011, 13:36:49
Ik heb er geen ervaring mee, dus misschien zeg ik nu iets heel geks.. maar krijgen je vogeltjes in Schotland ander voer omdat het voer dat je ze nu geeft daar niet te krijgen is? Dan is het misschien handig om wat 'hollands' voer mee te nemen, zodat je het nieuwe voer daarmee kan vermengen om ze aan het 'schotse' voer te laten wennen?

Het is zeker verstandig om een paar pakken voer mee te nemen. Je kunt dan op je gemak bekijken of het daar verkrijgbaar is.
Mocht dat niet zo zijn, kun je het altijd nog gaan mengen met ander (verrijkt) parkietenvoer.


Missygirl

Hallo :),

Het word zoiezo een paar keer heen en weer.
Nils (kat) gaat per vliegtuig. Zazoe gaat mee met de auto met mij. (boot dus) en dan een paar uur rijden.

Ik vind het inderdaad een slim idee,katten voer is het zelfde daar. Naar parkieten voer heb ik eigenlijk stom genoeg niet gekeken. Ik zal in de zomer pas verhuizen.
Maar wss gaat Zazoe iets eerder over zodat ik met Nils rustig met het vliegtuig kan en mijn auto daar ook al staat.

Ik word daar (Manchester) op gehaald door een vriend en die rijd ons naar huis.

Ik had vrij gevraagd voor de 24ste okt. maar dat heb ik helaas niet gekregen,ik denk dat het januari/februari word dat de eerste spullen over gaan,lekker sparen,het komt allemaal goed :)

Groetjess

BudgieMe

Spannend hoor!
Zal wel even wennen zijn, geen euro's maar ponden haha.

Missygirl

 :) Ben er wel al een beetje aan gewend :)