Hoeveel?

Gestart door rutgerpol, oktober 23, 2005, 22:40:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rutgerpol

ik heb het gevoel dat ik mijn parkieten te weinig eten geef ofso? ik geef ze elke dag 2 schepjes xtravital per parkiet.. maar als ik ze meer geef lijkt het alsof ze alsnog alles opeten! hebben mijn parkietjes altijd honger en geef ik ze te weinig eten of niet? hoe zit dat nou??  :huh:

Parkieten-Freak

Ik zou per parkiet op ongeveer 1,5 tot 2 maatschepjes rekenen.
Als ze echt alles opeten (dus ook de krentjes!) geef dan een half schepje per vogel extra.


veronika

hoi, ja mischien kan ik je helpen : maar hoe oud zijn je parkieten eigenlijk ?
als ze nog jong zijn (jonger dan 1 jaar) dan is het vrij normaal . zoals bij mensen ze moeten eigenlijk nog groeien en voor groei heb je extra eten nodig  :blush:

als ze wat ouder zijn dan zijn ze mischien al  gewoon om altijd veel eten te eten  en is hun maag al wat groter

bea

Mijn parkioetje krijgt altijd bakje vol zaadjes dus kan naar behoefte eten .Maar doe ik dan daar wel goed aan ??

Sonja

#4
Hoi Bea,

Als je parkietje altijd de beschikking heeft over een volle etensbak, gaat hij alleen het lekkerste eruit eten. Hierdoor krijgt hij op den duur vitaminegebrek, wat op den duur nadelige gevolgen heeft voor zijn gezondheid.
Daarom kun je beter het advies van Parkieten-Freak (een paar berichtjes hierboven) opvolgen.
Dan heb je de zekerheid dat je parkiet alles binnen krijgt, wat hij nodig heeft.
XtraVital is een heel goed, uitgebalanceerd voer, er zit bovendien al ei-krachtvoer doorheen, zodat je dat er niet meer apart bij hoeft te geven.
Het maatschepje zit er al bij.
Verder is het goed, je parkietje geregeld wat fruit en groenvoer te geven. (geen avocado, dat is giftig), en bv. eens per week wat roosvicee door zijn drinkwater (vruchtenmix, fles met gele dop).
Dat zit boordevol vitaminen, en ze vinden het nog eens heel erg lekker ook! ;)

Groetjes, Sonja.