Parkiet hangt vastgeklemd in tralies bij bedtijd

Gestart door tomtadeus, september 29, 2011, 22:02:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tomtadeus

Hallo allemaal, ik heb een aantal weken bij mijn 9 maanden oude vrouwtjesparkiet een nieuw vrouwtje gezet, en dat gaat prima. Maar m'n oude parkiet hangt nu iedere avond als het donker is in de kooi met z'n snavel en poten, terwijl de nieuwe parkiet rustig op z'n stok zit. In de ochtend zitten ze wel weer gewoon naast elkaar. Is dit een probleem?
Gr. Tom

Mirjam

Heb je meerdere slaapplekken op dezelfde hoogte? Ze willen graag hoog zitten en het kan zijn dat de 'traliehanger'  niet op dezelfde hoogte kan slapen.

Maar echt een probleem is het niet hoor! Hier gebeurt regelmatig hetzelfde. Ik heb er 6 en ze willen alle 6 dicht bij elkaar en op dezelfde hoogte slapen  ;).

Parkieten-Freak

Geen probleem, ik heb vroeger een parkiet gehad die bij tijd en wijle ook ging "hoek-hangen".
Hij deed dit met name als wij 's avonds niet thuis waren. Bij thuiskomst hing onze parkiet boven in de hoek van de kooi tegen de tralies. Geen idee waarom hij dat deed maar hij heeft er niets van geleden. Vermoedelijk vond hij het gewoon lekker.  ;)


Moppers

Ik heb meerdere tralieslapers gehad. Eén pootje op het stokje, één pootje in de tralies. Ook mensen hebben niet allemaal dezelfde favoriete slaaphouding, dus als je het zo bekijkt is het niet eens zo vreemd.

BudgieMe

Waarom een vrouwtje bij een vrouwtje, dat gaat meestal niet goed,...

Op zich is tralie hangen geen probleem maar het kan ook zijn dat je nieuwe vogel de oudere wegjaagd van favoriete stokje, of een onveilig gevoel geeft om te gaan slapen.
Ik heb het hier ook gehad en de pop die dit deed was op dat moment niet zo happy in de kooi waar ze zat en met haar kooigenoten ( was ook maar tijdelijke situatie ).