Parkietjes van ongeveer 3 maandjes

Gestart door rdekok18, september 27, 2011, 23:43:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rdekok18

Hallo,

Ik heb twee weken geleden een mannetjes en vrouwtjes parkiet via Marktplaats gekocht. Mannetje was 4 mnd oud en vrouwtje 3mnd. Deze waren totaal niet tam.
Ik ben nu dus 2 weken bezig met ze tam te maken tot nu toe lukt mij geen enkele poging. Ook zag ik dat de nageltjes van het vrouwtje erg lang waren, ze blijft ook overal achter hangen.
Met dat ik haar voorzichtig probeerde te pakken beet ze me erg hard in me vinger.
Ook maken deze 2 erg veel lawaai met ze tweeën, zelfs als het donker is. Het lijkt alsof ze ruzie aan het maken zijn met z'n tweeën en het vrouwtje pikt ook erg vaak naar het mannetje.

Krijg ik deze twee nog tam? Moet ik ze uit elkaar halen tot dat ze tam zijn? (voor vanavond heb ik ze even apart gezet wat een rust zeg. Ook zien of horen ze elkaar niet).

Ik wil graag tamme parkietjes en geen volière parkietjes.

(Geen overdreven hoofdletters in titel nodig. Hoofdletters graag bij nieuwe regels en heb ook duidelijk gemaakt waar de vraag staat. Gr, Kleintjes)

Kleintjes

#1
Om te beginnen: Welkom.

Als volgt: Geduld is 't sleutelwoord. Geduld, geduld en geduld. Je hebt je parkietjes pas 2 weken. Verwacht je (later?) van baby's dat ze ook na 2 weken al de universiteit gaan doen? Nee toch zeker? Je hebt toch echt geduld nodig. Geduld en toewijding. Slecht gedrag zoals bijten (hoe lastig dat ook is) negeren en niet op reageren.

Heb je je parkietjes eerst aan elkaar laten wennen of heb je meteen bij elkaar gezet? Kibbelen 'savonds hoort er bij, dat gebeurd hier zelfs bij de stelletjes die al jaren samen zijn. En ja, parkieten maken geluid, de een schreeuwt wat meer dan de ander. Ook hier geldt: Niet reageren als ze schreeuwen, en lekker met hen babbelen als ze rustig zijn.

Als je parkietjes inderdaad ongeveer 3 maanden zijn, dan zitten ze in de puberteit. Daar zul je gewoon doorheen moeten, dat hebben we allemaal gedaan. Stout / ongewenst gedrag negeren, goed gedrag belonen door lieve woordjes, wat trosgierst of iets anders leuks / lekkers.

Als je dieren wilt die geen geluid maken, schaf dan vissen aan.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

rdekok18

de vogels heb ik via mp gekocht toen zaten ze al in 1 kooi.
ze mogen van mij natuurlijk geluid maken.