Neusdop verkleurt niet meer verder

Gestart door Joyce, september 19, 2011, 22:04:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joyce

Hoi allemaal,

Elmo is nu een half jaar oud. Toen ze zo'n 3 maanden oud was, verkleurde het midden van haar neudop (tussen de twee neusgaatjes in) vrij snel bruin. De rest(dus de zij- en onderkanten van haar neusdop) is nu blauw met witte kringen rond de neusgaatjes.

Ik begin me nu wat zorgen te maken omdat haar neusdop sindsdien niet meer verder verkleurd is. Vaak lees je verhalen over bruine neusdoppen waaraan een tumor ten grondslag ligt. Kan iemand me vertellen of het plotseling veranderen van neusdop en daarna niet meer verder veranderen normaal is? Want als ze een vrouwtje is zou haar neusdop toch geleidelijk aan helemaal bruin moeten verkleuren? Of heb ik het mis? Ik weet dat de neudop rond 8 maanden bruin zou moeten zijn, maar ik vind het vreemd dat er nu gedurende een aantal maanden niets meer verandert.

Groetjes, Joyce

Mirjam

Maak je geen zorgen Joyce  ;)

Zelf heb ik ook een popje gehad waarbij de neusdop niet verder verkleurde. Volgens mij is ze dan hormonaal niet geinteresseerd in 'mannen'.
Als ik het mis heb, word ik wel verbeterd door de kenners...

Petr@

Nee hoor ik zie dit ook als normaal eigenlijk (tenzij verandering in gedrag).
Ik heb hier een popje (Lola), zij heeft nog nooit een bruine neusdop gehad. En zij is al 3 1/2, in het begin dacht ik dat zij een mannetje zou zijn maar zij kreeg ook tussen de neusgaatjes een beetje bruin en daar is het bij gebleven. Mannetjes interesseren haar ook niet en ze is nog net zo speels als toen ik haar 3 1/2 jaar geleden kocht.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016