Mannetje of vrouwtje??

Gestart door sillie, september 15, 2011, 12:38:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sillie

Hoi allemaal,

Sinds 7 juni heb ik Joep en Bobo in huis.
Ze zijn beide geboren in week 15, en waren ongeveer 8 weken oud toen ik ze kocht.
Bobo was duidelijk iets ouder dan Joep, die is eerder met alles (rui, verkleuren snavel, zwarte streepjes verdwijnen).
Bobo is dus, denk ik, als 1 van de eerste uit het ei gekomen en Joep een aantal dagen later.
Ik heb ze gekocht als broertjes, al kreeg ik niet 100% de garantie dat het ook daadwerkelijk 2 mannetjes zijn.
Nu zijn ze dus 5 maanden, inmiddels flink in de jeugdrui geweest en zien er weer erg mooi uit!

Nu komt het....
Bobo zijn snavel heeft duidelijk een bruine dop.
Joep zijn dop is heel lichtblauw en om de neusgaatjes wit.

Heb ik dan toch een Bobo-innetje?? Of een Joep-innetje??
En dan? Broer-zus....moet ik "bang" zijn dat ze eitjes gaan leggen ofzo?
Ik heb geen nestkastje hangen....gaat het dat automatisch goed?

Of.....kan de dop van beide toch nog verkleuren? Tot voor kort waren ze beide blauw namelijk....

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes




Kleintjes

Hoihoi,

welkom bij de 'club' :D

Leuk dat je parkietjes hebt aangeschaft.
Zo te lezen gaat alles goed met de pubertjes ;)

Bruine dop is 'n popje, dus Bobo is 'n Bibi ;)
Joep lijkt me inderdaad 'n ventje.

Voor ongewenste kleintjes hoef je eigenlijk neit bang te zijn, als er geen nestgelegenheid is wordt er (in de regel) niet gelegd.

In 't begin zijn alle neusdopjes anders dan hun uiteindelijke kleur. Paar dagen geleden nog zo'n handig schemaatje gezien, zal even zoeken. zie bijlage ;)

(Even m'n eigen typ-griep opgelost, lol!)


[verwijderd door de beheerder]
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

sillie

#2
Hi,

Thanks voor je reactie!
Als ik het schema zo bekijk, dan is Bobo inderdaad een Bibi haha!
En Joep zijn dop is zoals de eerste in het schema, lichtblauw met wit....dus dat zou dan ook nog bruin kunnen worden als ik het zo bekijk?? Aangezien ze nog maar 5 maanden zijn...  :-\

Guttegut....

Ik vraag me alleen af hoe ik mijn dochter van 4 kan uitleggen dat ze eigenlijk een andere naam zouden moeten hebben...haha! Of ik laat t maar zo.....zucht... ???


*wendy*

Misschien kan je een foto plaatsen van de neusdopjes, dan kunnen de experts met je meekijken! ;-)


bianca101

Hihi ja hoe leg je dat uit
Ik ben ook wel benieuwd hoe de vogeltjes er uit zien

sillie

Ja, dat zou ik graag doen...maar heb nu even geen camera in huis....
Misschien vanavond en anders morgen!
En dan maar hopen dat de heren...of dames....of wat dan ook  ;) netjes willen poseren  ;D

Kleintjes

Over de namen zou ik me niet druk maken ;)
Ik ken 'n kater die Miep heet en 'n poes die Joris heet. Heeft wel wat, is lekker 'anders dan anders' :)

Ben benieuwd naar de foto's. Neem de tijd, je hoeft je niet te haasten.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Wouter

Citaat van: sillie op september 15, 2011, 13:24:50
Hi,

Thanks voor je reactie!
Als ik het schema zo bekijk, dan is Bobo inderdaad een Bibi haha!
En Joep zijn dop is zoals de eerste in het schema, lichtblauw met wit....dus dat zou dan ook nog bruin kunnen worden als ik het zo bekijk?? Aangezien ze nog maar 5 maanden zijn...  :-\

Guttegut....

Ik vraag me alleen af hoe ik mijn dochter van 4 kan uitleggen dat ze eigenlijk een andere naam zouden moeten hebben...haha! Of ik laat t maar zo.....zucht... ???

Bij vijf maanden kan een pop inderdaad nog een lichtblauwe dop hebben. Foto's zouden zeker helpen!

Moppers

Je mag mij wel gebruiken als voorbeeld voor je dochter hoor: twee van mijn popjes hebben niet bepaald vrouwelijke namen: Bob en Koos.
Wij mensen geven vaak mensennamen aan dieren. En wij mensen koppelen een naam vaak aan een geslacht. Gelukkig doen dieren niet zo ingewikkeld. Het zal Bob een zorg zijn dat ze geen Marietje heet ;)

Op basis van je beschrijvingen zou ik denken dat je twee popjes hebt, maar een foto kan een heel ander beeld scheppen (of juist bevestiging).

sillie

Dit zijn Joep en Bobo.....
Bobo is de blauwe, Joep de groene

[verwijderd door de beheerder]

sillie

#10
Nog even 1 samen
Bobo zit een stuk voor Joep, het lijkt nu een reuze parkiet, maar dat valt dus wel mee ;-)

[verwijderd door de beheerder]

Dobby01

Ik ben geen expert maar denk dat het 2 popjes zijn  :D

sillie

Thanx voor je reactie!

Hoezo 2 popjes? Denk je dat de lichtblauwe snavel van Joep nog bruin zal worden?

Dobby01

Ik weet het niet zeker maar zo begon het bij mijn popje ook. Ik dacht ook een mannetje te hebben maar het blauw werd steeds vager en verkleurde uiteindelijk naar lichtblauw/bruinachtig  :D Ook heb ik een mannetje van ongeveer 5 maanden oud en hij heeft een knalblauwe neusdop ;)

Maar wederom ik ben geen expert en wie weet is het toch een mannetje  :)

sillie

Hm...okee....  ::)
Ik weet het ook niet meer....misschien lezen kenners mee?

Petr@

Je hebt echt 2 mooie popjes hoor.
De neusdop van Joep is een echte lichte poppendop.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

sillie

Oh...okee...ik heb ze gekocht als 2 mannetjes....maaaaaaaaar.....100% zekerheid kon de beste man destijds niet geven.
Weet je, het maakt mij eigenlijk niet zo veel uit.
Ze zijn sowieso superleuk, man of vrouw...
En zoals "moppers" ook al typte, wat kan het de lieve diertjes schelen hoe ze heten  :P
Ze luisteren er toch niet naar  :o ;)


Petr@

Ik heb hier een pop die Goofy heet ook ik dacht ooit dat het een mannetje was.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

martinekl

Hoi hoi, onze ziva is ook een man, dachten in het begin het is een popje, dit zei de kweker, maar ja niet dus, en het is ziva gebleven.
we lachen er nog steeds om, beetje gein erin.

BudgieMe

2 popjes inderdaad, jammer gaat op den duur vaker niet goed dan wel,...