Te jonge parkieten?

Gestart door DobbyFloppy, september 14, 2011, 11:31:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DobbyFloppy

Hoi, ik was gisteren bij de pets place bij mij in de buurt.
Ik zag toen toevallig deze 2 parkieten, 1 leek bijna geen staart te hebben, en hij vloog ook niet, hij wipte alleen van het stokje af en zo ook weer terug (het linkervogeltje)
Bij de 2e foto gaat het om de rechterparkiet, deze heeft ook een korter staartje en het leek alsof deze een keer geknipt is of zoiets.
Naar mijn idee denk ik dat deze 2 vrij jong zijn, wat zeggen jullie ervan?
(Sorry voor de ietwat slechtere kwaliteit, kon niet echt mooiere maken)

[verwijderd door de beheerder]
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Moppers

Ik zie geen streepjes op de kruin, dus dan zou ik concluderen dat ze de 1e rui al hebben gehad en niet te jong zijn.
Over het niet vliegen: in zulke hokjes valt weinig te vliegen, die zijn zo klein. Huppen is vaak afdoende. Het kan natuurlijk dat het vogeltje niet lekker is en daardoor geen energie heeft om te vliegen, maar dat hoeft niet het geval te zijn.

Vind je dat de vogel verder geen gezonde indruk maakt? Spreek dan een van de medewerkers erover aan. Misschien wordt het vogeltje al behandeld, misschien is het recent en hadden ze het nog niet gezien. Dan komt het in orde. Geven ze aan er niets aan te willen doen als het vogeltje ziek is, dan kan je er een melding van maken bij de LID (0900-2021210).

DobbyFloppy

Vondt het eigenlijk wel heel erg vreemd dat die eerste helemaal geen staart meer heeft en waarom.
Die 2 van foto 1 hadden ook wel beetje grijs blauwe pootjes, en die van de andere foto niet.
Vooral het parkietje zonder staart was wel druk, daarentegen zijn vriendje die zat gewoon de hele tijd op het stokje en alleen maar te kijken
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Moppers

Het kan zijn dat hij in de rui is of net geweest is en daarbij wat staartpennen heeft losgelaten. Wat ook kan is dat hij bij een nogal baldadig soortgenootje zit of heeft gezeten, die iets te hard met de staart heeft getrokken. Een te korte staart houdt dus niet automatisch in dat er door mensen is ingegrepen of dat het parkietje ziek is (of kruipertje is etc).
Maar nogmaals, als je het niet vertrouwt, vraag er gewoon even naar bij een van de medewerkers van de winkel. Dat mag absoluut, je geeft gewoon aan dat je je wat zorgen maakt om zijn welzijn en meer wilt weten, meestal vinden ze het ook helemaal niet erg.