De parkiet en de cavia

Gestart door chaaaahr, september 12, 2011, 20:37:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chaaaahr

Sorry, nog een nieuw topic van mij maar ik ben erg benieuwd naar het antwoord op deze vraag.

Mijn parkietje Kiwi is zeer geintresseerd in de cavia's en probeert alles om in het hok te komen.
Een keer heb ik haar tussen de tralies uit moeten vissen omdat ze vast zat door het naar binnen klauteren,.

Weten jullie waarom ze dit doet en niet bang is?
En als ze in het hok terecht komt, of dat uitloopt op een gevecht?
De cavia's lijken verder niet echt op haar te letten, maar ik ben bang voor wat er gebeurd als ze wel een keer tussen ze in valt.


chaaaahr

Hier trouwens nog een fotootje van Kiwi op het hok ;)

[verwijderd door de beheerder]

Kleintjes

Lees hier maar eens: Klik
Gaat over grasparkietjes in combinatie met andere huisdieren.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

BudgieMe

Grasparkieten zijn van nature heel nieuwsgierig en speels daarom doet ze dat.

Moppers

CiteerEn als ze in het hok terecht komt, of dat uitloopt op een gevecht?
Dat is zeker een mogelijkheid. Dat kan uitlopen op een cavia met uitgepikte ogen, een kapotte neus en andere verwondingen, en een parkietje zonder voetjes of andere grote wonden of al binnen 5 seconden een dood parkietje. Het is natuurlijk ook mogelijk dat ze elkaar volledig negeren, maar wil je de levens van je parkiet en cavia's riskeren om daarachter te komen?
Simpele oplossing: dek de tralies van de caviakooi af met een handdoek als Kiwi los is.

BudgieMe

Ze kunnen ook aan de zijkant er aan hangen enzo dus afdekken heeft weinig zin,....
Je kan moeilijk je cavia's inpakken elke keer.

Ik heb hier konijnen en soms lopen ze met zijn alle op de grond.
Het blijft in de gaten houden.

Wil je de vogel perse uit de buurt van de kooi houden, gebruik dan de plantenspuit elke keer als de vogel er naar toe gaat ( harde straal ).
En zet er zeker geen strobal op want dat is leuk, zet die elders neer.

Moppers

CiteerZe kunnen ook aan de zijkant er aan hangen enzo dus afdekken heeft weinig zin,....
Je kan moeilijk je cavia's inpakken elke keer.
Als de zijkant ook bedekt is met een handdoek kan dat dus niet. En zoveel moeite is het echt niet.
Een van mijn valkparkieten was zeer geïnteresseerd in mijn konijn. Als de vogels los gingen, legde ik dus twee grote handdoeken over de konijnenkooi zodat hij er niet bij kon. Geen risico, het konijn kreeg rust, en binnen een halve minuut is de kooi bedekt of weer tevoorschijn getoverd.


BudgieMe

Ja, maar dan moet de voor en achterkant ook,....
En alles loopt en vliegt los hier als ik thuis ben, dus tja, hoe bedek je dat? ;)

Maar gaat goed hier hoor.

Maar om on topic te blijven ik heb geen cavia's, alleen konijnen.

Moppers

Het veilig inpakken van een kooi is te vergelijken met een cadeautje. Neem een of twee grote handdoeken, vouw aan de zijkanten de plooien naar elkaar, knijper(s) erop en voila. Als 1 handdoek niet groot genoeg is, dan neem je er twee, die je elkaar een stukje laat overlappen.

Taz

Citaat van: Moppers op september 14, 2011, 11:30:58
Het veilig inpakken van een kooi is te vergelijken met een cadeautje. Neem een of twee grote handdoeken, vouw aan de zijkanten de plooien naar elkaar, knijper(s) erop en voila. Als 1 handdoek niet groot genoeg is, dan neem je er twee, die je elkaar een stukje laat overlappen.

Hier doet het tafelkleed altijd goed dienst als er een kooi moet worden ingepakt. Uiteraard in combi met de altijd handige en even zo praktische wasknijpers  ;D