Geen warm welkom

Gestart door chaaaahr, september 12, 2011, 20:10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chaaaahr

Kiwi heb ik nu bijna een half jaar, maar omdat ik haar zo eenzaam vond, heb ik een vriendje voor haar aangeschaft.
Een prachtige zee blauwe parkiet en hij is heel lief en rustig.
Helaas heeft hij geen warm welkom gehad vandaag want zodra hij bij Kiwi in de kooi zat, begon Kiwi hem te pikken en hem achterna te zitten.
Als hij maar even stil zit krijgt hij er weer van langs van Kiwi. Appel is een heel stuk groter dan haar, maar hij doet niets terug.
Wat moet ik doen?
De fokker zei dat ze makkelijk samen konden,..... die arme appel....
Draait het gedrag van Kiwi wel weer bij? En gebeurd dit vaker?

Alvast bedankt!  :-*

Mirjam

Dit gedrag draait meestal wel bij.
Je zou ze beiden even in aparte kooien naast elkaar kunnen zetten. Zo kunnen ze langzaam aan elkaar wennen.
Wat ook kan helpen is de inrichting van je kooi volledig veranderen zodat het voor Kiwi ook anders is.
Succes.

chaaaahr

Hoi!

Dankjewel, als het zo blijft ga ik dat doen ja. De inrichting van de kooi had ik toevallig ook net veranderd voor Appel kwam,
omdat ik dan een soort idee had dat ze beiden aan een nieuw huisje moesten wennen, maar dat heeft tot nu toe dus geen zin gehad. Maar ik kijk het nog wel even aan. dankje!  ;)

Mirjam

Bij mij ging het bijna op dezelfde manier.
De nieuweling joeg de oudere het hele huis door. Ik heb ze langzaam kennis met elkaar laten maken en de tijden dat ze samen uit de kooi waren steeds verlengd en dat hielp..
Ze zijn nu onafscheidelijk...

DobbyFloppy

Op zich is het vechten niet zo heel gek.
Vaak gewoon ook om te kijken wie de baas is.
Zolang het niet tot bloedens toe gaat hoef je ze niet perse uitmekaar te halen.
Maar als je het niet vertrouwd kun je het nieuwe parkietje ook even in een kooitje doen ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

inie

goede tips allemaal...
ik heb een andere vraag, ik heb net een popje bij mijn mannetje gezet en dat gaat redelijk, maar ze pikt wel naar t mannetje. Hopelijk trekt dat inderdaad bij binnenkort.
Gijs, mijn mannetje (en de eerste in deze kooi) is nogal gek op zijn spiegel, maar nu zitten ze samen in een kooi en denk ik dat t misschien beter is om de spiegel weg te halen. Dan kunnen ze daar niet om vechten en dan zijn ze echt met z'n 2en (i.p.v. 3 of 4, zeg maar...)
Wat denken jullie hierover?

Mirjam

Ik zou de spiegel weghalen.
De meningen zijn hierover nogal verdeeld maar regelmatig leidt een spiegeltje tot verstoord gedrag.

BudgieMe

Spiegel weg halen, in een grote groep is een spiegel of glimmend object geen ramp tenzij 1 van de vogels er gestoord gedrag mee gaat vertonen ( het voeren, beschermen en soms erop rijden,...) maar met 2 vogels waarvan je wilt dat ze elkaar aardig gaan vinden is dit geen goed plan.

inie

Ik heb de spiegel weggehaald en op aanraden van iemand anders de kooi min of meer opnieuw ingericht... Nu is het afwachten tot ze gewend zijn aan elkaar denk ik en hopen dat ze samen kunnen bepalen wie de baas mag zijn...