overleden grasparkietje

Gestart door xNicolex, september 12, 2011, 16:44:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

xNicolex

Gister is mijn grasparkiet overleden, eergisteren was die nog harstikke vrolijk, vlot en brutaal.
En gister ging het in een keer slecht met hem, hij braakte en in de middag verloor hij ook zijn kracht, hij kon niet meer op zijn stokje zitten.
Hebben we hem eruit gehaald, hij wou niet drinken ofzo. Heb hem geprobeerd water te geven met een lepeltje maar hij leunde alleen op, en zijn poten waren spier wit voordat hij dood ging.
Ik had hem in mijn handen, en toen sloot hij zijn oogjes :(, hij is 2 jaar geworden, en ik vind het zo raar, alle parkieten wat ik heb gehad overleden jong, halen niet de 4.
Terwijl mijn moeder elke dag het huis schoonmaakt, natuurlijk de kooi ook. We verversen het water 3x per dag en krijgt elke dag voer ververst, enzo. Maar mijn vogels halen nooit de 4 hier, waar kan dat aan liggen? Kan het aan het huis liggen ofzo? Hopelijk wilt iemand me helpen, want dit is helemaal niet leuk dat mijn vogels helemaal niet de 4 halen, terwijl je aan een grasparkiet wel maximaal 40 jaar plezier kan mee hebben.

Spelling gecorrigeerd.

Moppers

40 jaar zal een grasparkiet bij lange na niet worden... Maar telkens niet ouder dan 4 is ook niet normaal.
Koken jullie met pannen met anti-aanbaklagen? Zo ja, welk merk? Wordt er in huis gerookt of wierrook aangestoken? Wat geven jullie ze allemaal te eten? Staan er planten waar ze vanuit de kooi of tijdens het losvliegen aan kunnen knagen?

Ps, let op je taal svp, correct Nederlands leest een stuk prettiger.

xNicolex

#2
De dierenarts zei tegen ons 40 jaar is de maximale leeftijd.
We hebben gewoon een aparte keuken zeg maar, en het parkietje staat in de woonkamer. We hebben kunst planten, maar Coco wou er nooit uit, wou wel op je hand zitten enzo en kusjes geven. Er word niet gerookt in huis of wierrook, en ze krijgen parkieten zaad, brood, sla; maar Coco lustte haast geen groente en fruit, dan at hij dat niet, sla luste hij wel, maar hij was vooral gek op brood.

Spelling gecorrigeerd. Gr, Kleintjes

_White_

daar gaat hel al fout kan ik zien geen brood geven dat is slecht voor ze!

sterkte met het verlies van Coco

MvG Mo...

xNicolex

#4
de dierenarts zei dat brood geven wel mag, hoezo is dat dan niet goed?
het vogeltje van mijn oma kreeg ook altijd brood en die is 15 geworden!

bericht aangepast, gr pf en Kleintjes

_White_

ik heb altijd gelezen dat je geen brood moest geven omdat daar veel te veel zout/suiker of zo in zat ik weet het nu niet precies. Maar wat ik dus wel weet is geen brood.

MvG Mo...

Moppers

De dierenarts had het dan waarschijnlijk over een andere vogelsoort. Grasparkieten kunnen absoluut geen 40 worden. Als hij de 15 haalt mag je heel blij zijn, sommige grasjes kunnen zelfs de 20 halen, maar dat is uitzonderlijk.

Je mag best af en toe gedroogd brood geven, maar niet te vaak, en in kleine beetjes. Brood dat niet uitgedroogd is te plakkerig. En er zit inderdaad vrij veel zout in.

Ongeacht of de keuken niet aansluit op de kamer waar hij instaat nogmaals de vraag of jullie pannen met antiaanbaklagen hebben.

Ook nogmaals dringend het verzoek op je taalgebruik te letten. Maak er meerdere zinnen van, gebruik de juiste leestekens, let op typ- en taalfouten. Neem je die moeite niet, dan neem ik niet meer de moeite te reageren.

Kleintjes

Parkietjes die 40 worden zijn ofwel van pluche, opgezette diertjes of andere parkiet-achtigen dan grasparkietjes.
Grasparkietjes worden geen 40, dit laat hun lichaam niet toe. Doordat ze prooidieren zijn en constant alert zijn, plus hun geringe afmeting, plus hun hoge hartslag zorgen er voor dat ze geen 40 worden. Bij ZEER hoge uitzondering, zoals Moppers al zei, worden ze 15 tot 20 jaar.

Wat voor pannen gebruiken jullie?
Waar staat de kooi?
Is er mogelijk tocht in huis?
Is de kooi nog wel 'parkiet-proof'? (Bladdert de verf misschien ergens af?)
Knabbelt de parkiet misschien aan behang of andere dingen?
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses