binnen voliere?

Gestart door marquancez, september 08, 2011, 11:23:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marquancez

Ik had al gelezen in het andere topic over een volière en daarom wil ik er misschien zelf ook 1.
Maar ik had een vraag of deze maten kunnen voor 2 grasparkieten: H1.70 B1.30 D0.65 .
Hoeveel kunnen daar dan max. in? Welk materiaal moet ik gebruiken?
Als het goed is zijn het parkieten die dagelijks uit de kooi mogen.
groeten Stefan


Kleintjes

Als je goed gelezen hebt in andere topics over zelfbouw voliere's, dan had je ook gelezen welk materiaal er gebruikt is.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

marquancez

Citaat van: Kleintjes op september 08, 2011, 13:01:31
Als je goed gelezen hebt in andere topics over zelfbouw voliere's, dan had je ook gelezen welk materiaal er gebruikt is.
maar dan weet ik nog niet of die maten goed zijn daar gaat het me ook om.

BudgieMe

Als je hem toch zelf gaat bouwen dan zou ik als je de plaats er voor hebt de hoogte en breedte omdraaien.
Parkieten vliegen in de lengte niet omhoog, dus dan hebben ze meer vliegruimte.
Wat aantal betreft zou ik beginnen met 3 koppeltjes.

marquancez

Citaat van: BudgieMe op september 09, 2011, 11:43:15
Als je hem toch zelf gaat bouwen dan zou ik als je de plaats er voor hebt de hoogte en breedte omdraaien.
Parkieten vliegen in de lengte niet omhoog, dus dan hebben ze meer vliegruimte.
Wat aantal betreft zou ik beginnen met 3 koppeltjes.

helaas heb ik daar niet de ruimte voor. Maar het word er waarschijnlijk maar 1, dus dan is hij denk ik te groot toch?
de maten die ik heb opgegeven zijn echt max.

BudgieMe

Te groot is een volière nooit.

Voor 1 koppel zijn je maten prima.

marquancez

Citaat van: BudgieMe op september 11, 2011, 00:41:07
Te groot is een volière nooit.

Voor 1 koppel zijn je maten prima.

ik bedoelde eigenlijk 1 vogel want wil hem goed tam hebben.

Kleintjes

1 parkietje zal eenzaam zijn.
'n Stelletje kan net zo tam worden, als je er maar tijd aan besteedt.

Begrijp me niet verkeerd, maar ik begin 't gevoel te krijgen soms dat je ze liever kant en klaar hebt, in plaats van er tijd aan te besteden.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

marquancez

Citaat van: Kleintjes op september 11, 2011, 22:50:31
1 parkietje zal eenzaam zijn.
'n Stelletje kan net zo tam worden, als je er maar tijd aan besteedt.

Begrijp me niet verkeerd, maar ik begin 't gevoel te krijgen soms dat je ze liever kant en klaar hebt, in plaats van er tijd aan te besteden.
ik ken een fokker en die zegt dat 1 tammer blijft.
omdat als je er 2 neemt ze aan elkaar gaan hechten.

BudgieMe

Lees mijn antwoord in je draadje ruilen maar,....
Sinds het allemaal met elkaar te maken heeft kan je je niet beter beperken tot 1 draadje, het wordt zo onoverzichtelijk zo,...

Kleintjes

#10
Ik heb er al jaren 4 en ze zijn allemaal tam geweest. De jongste generatie niet, maar dat vind ik geen probleem. Ze laten zich wel terug brengen (als ze al buiten komen spelen..).

De vriendin van mijn oom heeft 'n voliere vol met tientallen parkeitjes waarvan er veel hand tam zijn. Sorry hoor, maar die 'kweker' bazelt ook maar wat. Je kunt gerust meerdere parkeitjes tam krijgen.

Ik ken zelfs genoeg leden die groepjes tamme parkieten hebben.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mirjam

Ik vraag me af waarom je de moeite neemt om al je vragen te stellen als je toch zelf je eigen antwoorden al hebt?

lovesbudgies

Ik begrijp dat je de kweker vertrouwt en geloofd, maar bedenk dat kwekers parkieten vaak niet langer dan 6 weken in huis hebben, de kweekkoppels uitgezonderd. Wij hebben ervaring met parkieten die jarenlang bij ons zijn.

Om teleurstelling te voorkomen: een parkiet in een volière blijft niet tam, die heeft gewoonweg te weinig contact met mensen, daarnaast worden ze eenzaam en dus ongelukkig alleen. Een parkiet die alleen gehouden wordt heeft maar 1 vriend: zijn baasje. Daarom moet dat baasje minstens een paar uur tijd besteden aan de parkiet, oftewel samen een paar uur eruit en spelen. Dit is vrijwel niet te doen, en al helemaal niet te doen als je op school zit of werkt.

marquancez

Citaat van: Lovesbudgies op september 14, 2011, 23:32:58
Ik begrijp dat je de kweker vertrouwt en geloofd, maar bedenk dat kwekers parkieten vaak niet langer dan 6 weken in huis hebben, de kweekkoppels uitgezonderd. Wij hebben ervaring met parkieten die jarenlang bij ons zijn.

Om teleurstelling te voorkomen: een parkiet in een volière blijft niet tam, die heeft gewoonweg te weinig contact met mensen, daarnaast worden ze eenzaam en dus ongelukkig alleen. Een parkiet die alleen gehouden wordt heeft maar 1 vriend: zijn baasje. Daarom moet dat baasje minstens een paar uur tijd besteden aan de parkiet, oftewel samen een paar uur eruit en spelen. Dit is vrijwel niet te doen, en al helemaal niet te doen als je op school zit of werkt.

maar hij heeft zelf ook een tamme vogels in de huiskamer. van ongeveer 6.
en die komt uit hun eigen nestje.